06.08.14

7.nodaļa: Bhagavadgītas kurss ar Šrī Svami Višvanandu



 

2014.gada 5.augustā Svamidži aplūkoja Bhagavadgītas 7.nodaļu ar nosaukumu "Jnaana VijnaanaYoga". 

Otrajā sešu nodaļu blokā tiek apskatīta Visaugstākās Būtnes (Para – Brahmana) daba un Viņa pielūgsme, kas tiek saukta par ‘Bhakti’ (mīlestības pilna nodošanās). Šīs pašas mācībās kopsavilkumu var atrast 18.nodaļas 46.-54.pantā.
7. nodaļā Krišna saka, ka Viņš ir Visaugstākā būtne un meditācijas objekts. Viņš ir visa dzīvā un nedzīvā īpašnieks un valdnieks. 
Galvenās nodaļā apskatītās tēmas:
  • Dievs ir visu lietu cēlonis
  • Gara un matērijas definīcijas
  • Vsaugstais gars ir visa pamats
  • Kas meklē Dievu?
  • Dievs mīt ikviena izvēlētā pielūgsmes veida attēlojumā

Fragments no Svamidži sniegtā komentāra:

3

manuā sahasreu
kaścid yatati siddhaye
yatatām-api siddhānā
kaścin mā vetti tattvata
No daudziem tūkstošiem cilvēku labi ja viens tiecas pēc pilnības. Bet no tiem, kas sasnieguši pilnību, tikai viens zina mani; un starp tiem, kas zina Mani, labi ja viens patiesībā zina Mani.
“Šeit viņš slavina cilvēkus, sacīdams, cik brīnišķīgi ir piedzimt par cilvēku. Tādēļ, ka šī spēja sasniegt Kungu, šī Dieva – Realizācijas apzināšanās, ilgošanās pēc Viņa – nevienām citām būtnēm nav šādas izvēles.
Ļoti reti kāds ir paveltīts ar šādu dāvanu – apzināties Dievu. Viņš teica, ka tikai cilvēki to spēj, pat dievi – dēvas – kuri atrodas citā plānā, pildīdāmi savu dharmu, savu pienākumu, nevar vienkārši pateikt: “Ai, šodien es esmu noguris, es nedaudz atpūtīšos.” Nē, redziet, dēvas ir saistītas pienākuma valgiem. Viņi nevar pateikt: ”Ai, es šodien neko nedarīšu, es sēdēšu un meditēšu uz Kungu.” Nē, viņi ir saistīti sava pienākuma valgiem.
Dēvas nevar – Indra nevar vienkārši pateikt: “Es aizeju. Ziniet, šodien es apstādināšu mākoņus un lietu un sēdēšu, un meditēšu uz Kungu!” Viņi tā nevar, viņus saista pienākums, viņus saista viņu dharma, tādēļ viņi nevar pakāpties savā realizācijā. Lai gan viņiem piemīt varens spēks, viņi ir augstā līmenī, viņi atrodas augstās lokās, viņi nevar tiekties uz Dieva realizāciju."


Atsauksme:
"Katrai nodaļai piemīt savs skaistums. Es mīlu stāstus, ko Svamidži stāsta, jo tie apraksta atieso pieredzi, kas tiek vēstīta Ardžunam" – Savatri no Ungārijas 

---
Šrī Svami Višvananda nolēma komentēt Šrīmad Bhagavadgītu - pārlaicīgos Kunga Šrī Krišnas vārdus. 18 dienas pēc kārtas katru dienu tiks apskatīta viena nodaļa. Gurudži savus komentārus sniegs caur Bhakti šķautni.

Šajā blogā mēs piedāvāsim nelielu ieskatu no katras dienas komentāra tiem, kuriem nebija iespējas apmeklēt kursu klātienē. Vēlāk mēs izdosim visu Gītas komentāru grāmatas, CD un DVD formātā.

Oriģinālierakstu lasiet šeit.  

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru