09.08.14

10.nodaļa: Bhagavadgītas kurss ar Šrī Svami Višvanandu


2014.gada 8.augustā Svamidži aplūkoja Bhagavadgītas 10.nodaļu ar nosaukumu "Vibhooti Yoga". 

10.nodaļa Krišna paskaidro, ka Viņš ir visu būtņu Virsbūtība. Viņš apraksta Savus svētos atribūtus, kas atšķir Viņu no visām citām būtnēm.
Galvenās nodaļā apskatītās tēmas:
  • Dievs ir visa izcelsmes avots
  • Neviens nezin īsteno Realitātes būtību
  • Viss ir Absolūta manifestācija
  • Radītā manifestācija ir niecīga daļiņa no Absolūta

Fragments no Svamidži sniegtā komentāra:

37
vṛṣṇīnāṃ vāsudevo’smi
pāṇḍavānāṃ dhanañjayaḥ
munīnām apy-ahaṃ vyāsaḥ
kavīnām uśanā kaviḥ

Es esmu Krišna starp Vrišniem, Ardžuna starp Pandavām; Es esmu Vjāsa starp viedajiem; Es esmu Ušana starp gaišreģiem. 
 
“Šeit Bhagavāns stāsta par Sevi: ‘Es esmu Krišna starp Vrišniem.’ Viņš runā Pats par Sevi, Kungs, kas  norāda Dieva manifestācijas un Dieva Paša identitāti. Viņš teic: ‘Es liku Sev piedzimt šajā ķermenī kā Vāsudēvam Krišnam, bet Es Pats esmu Kungu Kungs. Es Pats esmu Nārājana Krišna.’ Viņš vēlas parādīt, ka Viņš ir Visaugstais, Pats Visaugstais, kas vairāk par radītāju Brahmu. Viņš ir Nedzimušais, Nemirstīgais, Pats Visuvarenais Kungs. Visa radītā Kungs, Viņš Pats ir Vāsudeva dēls. Viņš nav vienkārši parasts cilvēks, pat, ja Viņš izskatās kā parasts cilvēks, atrazdamies starp cilvēkiem, atrazdamies kaujas laukā, Kurukšētrā. Ikviens varēja Viņu raudzīt kā parastu cilvēku, taču realitātē Viņš ir Pats Dievs.
 
Viņš teic: ‘Starp Pandavām es esmu Ardžuna.’ Šis ir smieklīgi. Ziniet, starp Pandavām – starp Panča Pandavām - kurš ir vecākais? Judhisthira bija vecākais starp Pandavām. Viņš bija ļoti augsti attīstīta dvēsele, pienākuma cilvēks, dižens Kunga bhakta. Viņš patiesi bija dižens, bet Krišna šeit teic, ka starp Pandavām ‘Es esmu Ardžuna’. Ardžuna klausoties tajā brīdī noteikti bija šokēts. Tātad Viņš teic: ‘Ardžuna, starp Pandavām Es esmu tu, Ardžuna’. Viņš pasludina, ka nav atšķirības starp Kungu un Ardžunu. Kā jau teicu pāris dienas atpakaļ, šeit Viņš spēlē dažādas lomas: Pats Bhagavāns spēlē Guru lomu un Pats Bhagavāns spēlē mācekļa lomu."




Atsauksme:
"Visi stāsti bija apburoši. Viņš izstāstīja katras Kunga inkarnācijas stāstu un to, kā tie saistīti viens ar otru. Es nekad iepriekš nebiju dzirdējis tik daudz brīnišķīgu stāstu... Esmu ļoti pateicīgs, ka varu būt šeit." – Ivans no Lielbritānijas 
---
Šrī Svami Višvananda nolēma komentēt Šrīmad Bhagavadgītu - pārlaicīgos Kunga Šrī Krišnas vārdus. 18 dienas pēc kārtas katru dienu tiks apskatīta viena nodaļa. Gurudži savus komentārus sniegs caur Bhakti šķautni.

Šajā blogā mēs piedāvāsim nelielu ieskatu no katras dienas komentāra tiem, kuriem nebija iespējas apmeklēt kursu klātienē. Vēlāk mēs izdosim visu Gītas komentāru grāmatas, CD un DVD formātā.

Oriģinālierakstu lasiet šeit.  

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru