23.08.14

17.nodaļa: Bhagavadgītas kurss ar Šrī Svami Višvanandu


2014.gada 15.augustā Svamidži aplūkoja Bhagavadgītas 17.nodaļu ar nosaukumu "Shraddhaatraya Vibhaaga Yoga".

17.nodaļā Krišna izskaidro trīs dažādu ticības, domu un darbību, un pat ēšanas paradumu iedalījumus, kas atbilst trim gunām. Krišna tāpat runā ar Ardžunu par "Om Tat Sat" un šo trīs vārdu nozīmi garīgajā ceļā.

"OM, Tat, Sat" formula ir trīskārša Brahmana definīcija, ar kuru tika no jauna radītas Vēdas un ziedojumi." (17.23)


Galvenās nodaļā apskatītās tēmas:
  • Triju veidu ticība
  • Triju veidu ēdiens
  • Triju Garīgo Prakšu pakāpes
  • Triju veidu tapas (pašdisciplīna)
  • Triju veidu atturība (askēzes)
  • Triju veidu labdarība
  • ‘OM TAT SAT’ trīskārtīgs Brahmana vārds
Fragments no Svamidži sniegtā komentāra:

12
abhisandhāya tu phalaṃ
dambhārtham api caiva yat
ijyate bharata-śreṣṭha
taṃ yajñāṃ viddhi rājasam

Ziedojums, kas pasniegts personīgu ieguvumu vārdā un lai palielītos - ak, Ardžuna, zini, ka tam ir Radžas iedaba.

"Bhagavāns šeit teic - tad, kad kāds ko dara personīga labuma vārdā, kā, piemēram: Ak, Dievs, lūdzu, dod man mašīnu! Ak, Dievs, lūdzu, dod man vīru! Dievs, lūdzu, dod man sievu! Dievs, dod man pārticību! Ak, Dievs, dod man māju, dod man slavu, dod man prestižu, dod man uzvaru, dod man veselību, dod man svētlaimi, dod man prieku! Ziniet, tas viss ir tikai - dod man, dod man, dod man. Tā Bhagavāns teic, ka tās ir radžas īpašības, kas vienmēr balstās uz personīgo ieguvumu, personīgo interesi. Tādēļ tā cilvēks nevar būt brīvs. 

Cilvēki, kas mīl Kungu, negaidot nekādu atlīdzību par to vai personīgu guvumu, tādi cilvēki ir brīvi. To atlīdzība ir Pats Bhagavāns. Viņš Pats dāvās Jums sevi. Tā ir brīnišķīga bhaktas iezīme. Patiess bhakta izjūt šo dziļo ilgošanos, ziniet, un nespēj pat mirkli izdzīvot bez sava mīļotā."


Atsauksme:

"Kad Svami šodien runāja, es spēju saskatīt saikni ar daudzām lietām savā dzīvē. Es atcerējos savu personīgo pieredzi, kura man ir bijusi ar Viņu, un kura tagad ieguva daudz vairāk jēgas. Viņš nemitīgi rāda, kā jāskata dzīve un kā tā jādzīvo." - Tobiass no Šveices

---
Šrī Svami Višvananda nolēma komentēt Šrīmad Bhagavadgītu - pārlaicīgos Kunga Šrī Krišnas vārdus. 18 dienas pēc kārtas katru dienu tiks apskatīta viena nodaļa. Gurudži savus komentārus sniegs caur Bhakti šķautni.

Šajā blogā mēs piedāvāsim nelielu ieskatu no katras dienas komentāra tiem, kuriem nebija iespējas apmeklēt kursu klātienē. Vēlāk mēs izdosim visu Gītas komentāru grāmatas, CD un DVD formātā.

Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru