11.08.14

12.nodaļa: Bhagavadgītas kurss ar Šrī Svami Višvanandu


2014.gada 10.augustā Svamidži aplūkoja Bhagavadgītas 12.nodaļu ar nosaukumu "Bhakti Yoga".

12.nodaļā Kungs Krišna slavina nodošanās un mīlestības ceļu uz Dievu (Bhakti joga). Krišna paskaidro, ka Bhakti joga ir vienkāršākais un labākais ceļš.

"Visaugstais Kungs teica: par vislabākajiem jogiem es uzskatu tos, kas (alkstot būtības) vienmēr ir savienoti ar Mani, kuru ticība ir pārākā, kuri pielūdz Mani un kuri vērš savus prātus uz Mani."


Galvenās nodaļā apskatītās tēmas:
  • Vai mums jāpielūdz personificēts vai bezpersonisks Dievs?
  • Iemesli Dieva personificēta veidola pielūgsmei
  • 4 ceļi pie Dieva
  • Karma joga ir labākais ceļš
  • Bhaktas īpašības
Fragments no Svamidži sniegtā komentāra:

2
mayyāveśya mano ye māṃ 
nitya-yuktā upāsate 
śraddhayā parayopetās-te 
me yuktatamā matāḥ
Tie, kuru prāti ir vērsti uz Mani, kuri atrodas pastāvīgā savienībā ar Mani, kuri meklē Mani, parākās ticības pārņemti, tos es uzskatu par vislabākajiem jogiem esam.

"Šeit Bhagavāns saka - visaugstākā un pati perfektā joga ir ilgoties pēc Kunga, izjust Mīlestību uz Kungu, izjust godbijību pret Viņu. Šādi bhakta izjūt milzīgu baudu, dzirdot godinām Viņu, atminoties Viņu, džapu skaitot, pastāvīgi skandējot Dievišķos Vārdus - un šādi padziļinās ticība.

Tā ir kā barība ticībai - prāts kavējas pie Dievišķā, un Dievišķais pārņem to. Redziet, noturēt stingru gribu ir ļoti grūti, tas nav viegli, jums jābūt ļoti stipram, lai turētos pie apņemšanās.Taču, ja kavējaties pie Kunga un atdodaties, un uzticaties Viņam, Viņš parūpēsies par bhaktas labklājību un nesīs to uz rokām.
Bhagavāns Krišna teic: “Man ir veidols un Man ir vārds, un tas, kurš zina Manu vārdu un Manu veidolu, pastāvīgi atcerēdamies un skandēdams Manus vārdus, iespiedis dziļi savā prātā Manu veidolu - tam es atklāju Sevi. Un tā ir brīnišķākā savienība, jo es atklāju Sevi tā Būtībā."


Atsauksme:

"Šodien Svami stāstīja par Bhakti jogas skaistumu. Viņš paskaidroja, ka tā ir patiesi vienkārša, ne viegla, bet vienkārša. Nav vajadzīgas īpašas zināšanas, nav vajadzīgs būt īpašam, tajā nepastāv kāds liels noslēpums. Jums vienkārši jābūt laimīgam un ieMīlējušamies. " - Pratabs no Horvātijas
---
Šrī Svami Višvananda nolēma komentēt Šrīmad Bhagavadgītu - pārlaicīgos Kunga Šrī Krišnas vārdus. 18 dienas pēc kārtas katru dienu tiks apskatīta viena nodaļa. Gurudži savus komentārus sniegs caur Bhakti šķautni.

Šajā blogā mēs piedāvāsim nelielu ieskatu no katras dienas komentāra tiem, kuriem nebija iespējas apmeklēt kursu klātienē. Vēlāk mēs izdosim visu Gītas komentāru grāmatas, CD un DVD formātā.

Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru