10.08.14

11.nodaļa: Bhagavadgītas kurss ar Šrī Svami Višvanandu




 2014.gada 9.augustā Svamidži aplūkoja Bhagavadgītas 11.nodaļu ar nosaukumu "Vishvaroopa Darshana Yoga".

11.nodaļā Ardžuna vēlējās pieredzēt Kunga Nārāyaṇa - Visaugstākā Brahmana - spozmi. Tas ir visu Bhakti jogu galējais mērķis. Krišna savā bezgalīgajā žēlastībā atklāja Ardžunam savu patieso veidolu.



Galvenās nodaļā apskatītās tēmas:
  • Skatīt Dievu ir katra meklējošā galējais mērķis
  • Kungs Krišna parāda savu kosmisko veidolu
  • Cilvēks var nebūt gatavs vai pietiekami sagatavots, lai raudzītu Kungu
  • Ardžunu izbiedē Kunga Kosmiskais veidols
  • Ardžunas lūgsnas Kunga Kosmiskajai formai
  • Dievu var ieraudzīt ar nodošanās pilnu mīlestību

Fragments no Svamidži sniegtā komentāra:

25
daṃṣṭrā-karālāni ca te mukhāni
dṛṣṭvaiva kālānala sannibhāni
diśo na jāne na labheca śarma
prasīda deveśa jagannivāsa
 
Visu kungu Kungs, visu pasauļu patvērums! Lūdzu esi man žēlīgs. Es nespēju būt mierīgs, redzot Tavas sejas, kas zvēro kā nāve, un Tavus šausminošos ilkņus. Es esmu pilnīgi apjucis.
 
“Ardžuna izsaka šos vārdus, būdams dziļi pārsteigts un ciezdams - būdams reizē laimīgs un apjucis. Viņš lūdz Kungu Krišnu apžēloties. ‘Lūdzu esi man žēlīgs’, viņš saka. ‘Apžēlo mani, es nespēju izturēt šo Tavu Kosmisko veidolu, kuru redzu savā acu priekšā.’ Ar šo viņš lūdz Krišnu: ‘Lūdzu, mans Kungs, noslēp no manām acīm šo šausminošo Kosmisko veidolu.’

Ļoti bieži cilvēki lūdz to, ko uzskata sev par labu esam, un tad, kad tie to dabū, viņi nezin, kā tikt ar to galā.  Tā notiek arī ikdienā. Mēs prasām, nezinot, ko prasām un kā tas pie mums atnāks. Es atminos gadījumu, kad kāds man prasīja: ‘Ai, es vēlos iegūt realizāciju tūliņ pat.’ Un es pārjautāju viņam: ‘Vai tu apzinies, ko prasi?’ Viņš atteica: ‘Jā, es zinu.’ Tāpēc es atbildēju ‘Labi! Tā kā tu zini, ko prasi, lai Dievs Tevi ar to svētī.’ Tajā mirklī viņa dzīve sagriezās ar kājām gaisā, viss izmainījās, viņš raudāja: ‘Es to nelūdzu, es ciešu.’ Tādēļ nav labi prasīt. Ja patiešām vēlaties ko lūgt, lūdziet Dievu dāvāt Viņa Mīlestību, un tajā viss ir garantēts, visas garantijas ir tajā."
 
 
Atauksme:

"Katra diena ir īpaša savā veidā, un man šodiena ļoti patika. Kad Svami stāstīja par Kosmisko veidolu, es centos to iztēloties, bet man tas neizdevās. " - Lilavati no Polijas
 
---
Šrī Svami Višvananda nolēma komentēt Šrīmad Bhagavadgītu - pārlaicīgos Kunga Šrī Krišnas vārdus. 18 dienas pēc kārtas katru dienu tiks apskatīta viena nodaļa. Gurudži savus komentārus sniegs caur Bhakti šķautni.

Šajā blogā mēs piedāvāsim nelielu ieskatu no katras dienas komentāra tiem, kuriem nebija iespējas apmeklēt kursu klātienē. Vēlāk mēs izdosim visu Gītas komentāru grāmatas, CD un DVD formātā.

Oriģinālierakstu lasiet šeit.  
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru