06.08.14

5. nodaļa: Bahagavadgītas kurss ar Šrī Svami Višvanandu



2014.gada 3.augustā Svamidži aplūkoja Bhagavadgītas 5.nodaļu ar nosaukumu "Karma Sanyaasa Yoga".


5.nodaļā Kungs stāsta Ardžunam par ziedošanos un atdošanos, par atteikšanos, turpinot pildīt pienākumu un pilnībā atdodoties Dievišķajam.


Galvenās nodaļā apskatītās tēmas:

  • Gan Karma joga, gan Džjāna (Jyaana) joga ved pie Dieva
  • Pašizziņas ceļš
  • Apgaismota cilvēka papildu iezīmes
  • Nodošanās pilnas meditācijas un vērošanas ceļš

Fragments no Svamidži sniegtā komentāra:

29
 bhoktāraṃ yajñā tapasāṃ 
sarva loka maheśvaram 
suhṛdaṃ sarva-bhūtānāṃ 
jñātvā māṃ śāntim-ṛcchati 
Kas pilnībā apzinās Mani un zina, ka visi ziedojumi un aksēzes galu galā veltītas Man, kas zina, ka Es esmu visu pasauļu Visaugstais Kungs un visu būtņu Draugs, tas iegūst mieru.
 
“Zināt Realitāti, Dievu, visu būtņu dvēseli. Tadēļ Dievs Pats eksistē dažādu dievību, brahmaņu, svēto un viedo formās. Tas ir tas pats Dievs, kas mīt sirdzējos un depresijas māktajos. Viņš ir Tas, kas saņem visus ziedojumus un pielūgsmi. Šeit Kungs uz to, kas kalpo Dievam un redz Dievu pašā Sevī un it visur, atsaucas kā uz draugu, 'dārgo'. Viņš teic, ‘Kas apzinās Dievišķā klātbūtni visur, visā, ko tie dara – kas palīdz sirdzējiem, kas nodarbojas ar labdarību, kas atvieglo ciešanas – ziniet, ka tie kalpo Man, Visu Caurstrāvojošajam’.

Šeit Krišna vēršas pie Ardžunas, pie ikviena, ‘Mans draugs, Mans dārgais. Kā bhakta, tu esi arī bhakta, bet tu esi arī man dārgais draugs un tu man rūpi.’ Un šajās ‘rūpēs’ nav nekā savtīga. Kamēr Kauravu, Durjodhanas draudzība bija balstīta tikai uz personīgo izdevīgumu. 

Bībelē teikts, ka patiess draugs ir tas, kas var par draugu atdot savu dzīvību. Tādēļ Kungs vēršas pie Ardžunas: ‘Ak, mans dārgais draugs, es esmu šeit tevis dēļ, tavas pestīšanas dēļ! Es tev dāvāju Dhjāna jogu (Dyaana Yoga): kā koncentrēties, kā vērst uzmanību uz vienu, kā veikt Kriju (Kriya). Es varu teikt tev katru dienu: veic savu Kriju! Veic savu Kriju! Veic savu Kriju! Bet es to nevaru. Tev jāpieliek šīs pirmās pūles, tev tas jādara! Lūdzu, Ardžuna, veic savu Kriju. Šādi tu Mani ieraudzīsi kā Kungu, kas ir tavas Būtības kodols. Tu neredzēsi atšķirības un sasniegsi Visaugstāko svētlaimi.  Un kad sasniegsi šo Visaugstāko svētlaimi, nekas tevi nespēs skart. Nekas no ārpuses nespēs tevi izkustināt no vietas."

 

Atsauksme:

"Man pats skaistākais ir skatīt, kā Dievs soli pa solim atklāj sevi Ardžunam. Man ir ļoti paveicies, ka man dāvāta žēlsirdība klausīties Svamidži sniegtos komentārus.
- Gauri no Vācijas 

---
Šrī Svami Višvananda nolēma komentēt Šrīmad Bhagavadgītu - pārlaicīgos Kunga Šrī Krišnas vārdus. 18 dienas pēc kārtas katru dienu tiks apskatīta viena nodaļa. Gurudži savus komentārus sniegs caur Bhakti šķautni.
Šajā blogā mēs piedāvāsim nelielu ieskatu no katras dienas komentāra tiem, kuriem nebija iespējas apmeklēt kursu klātienē. Vēlāk mēs izdosim visu Gītas komentāru grāmatas, CD un DVD formātā.

Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru