20.02.14

Guru Tatva.Guru - skolnieka attiecības.Turpinājums.

 Jautājums: «Kā mums uztvert mūsu attiecības ar Šrī Guru, un kā mums vajadzētu klausīt viņam?»
      Atbilde: «Raugiet, attiecības ar Guru vienmēr jāuztver kā īpašas. Nedrīkst būt nekādu pārdomu par viņu kā tas mēdz būt par parastiem cilvēkiem - viņš ir jātur īpašā vietā. Kā tas, kurš ir Guru, var tikt uzskatīts par esošu tādā pašā līmenī kā visi citi? Guru, dabiski, ir Guru, viņš ir dārgakmens uz manas galvas, un  man viņš jānes uz galvas. Ja viņš ir jūsu kungs un jūs esat viņa kalps, tad jums arī sevi jāuzskata par viņa padoto it visā. Svētie raksti vēsta, ka Guru jāuztver tieši tāpat kā Dievs. Viņa norādēm ir jāklausa bez vilcināšanās un pārdomām un viņam jāseko visos aspektos. Tikmēr, kamēr jūs neesat pilnībā atteikušies no savas neatkarības un pilnībā atdevušies Šrī Guru, jūs nevarēsiet piedzīvot viņa žēlsirdību. Cik gan cilvēkiem ir veicies un viņi ir sajutuši medus saldo Šrī Guru žēlsirdības garšu? Tas, kurš spēj izbaudīt Šrī Gurudevas žēlsirdību, sekojot viņam un atsakoties no savas neatkarības visos aspektos, ir vislaimīgākais. Viņš zin ājñā gurūṇāṁ hyaviāraṇīyā: Šrī Gurudevas norādījumi jāpilda bez pārdomām.

Jautājums: «Vai Šrī Gurudevas norādes nevar būt negodīgas?»
Atbilde: «Nē, viņš nekad nedos negodīgu norādi, jo viņš zina visu, kas notiek sirdīs (tas jāsaprot kā: Viņš zina, vai mēs esam spējīgi un esam atbilstošā līmenī, lai sekotu viņa norādēm), būdams Antarjāmī (Iekšējais Uzraugs). Uz pasaules nav diženāka labu vēloša drauga par viņu. Jums nekad nevajag ļauties tādai ilūzijai, ka viņš varētu radīt nepatikšanas vai pakļaut briesmām, dodot negodīgus norādījumus. Nebūtu pārspīlēts sakot, ka tad, ja vien pastāv kaut mazākās šaubas, ka Guru vārdi nav mūsu pašu labuma dēļ teikti, tas kavēs nodošanos un var pat iznīcināt to. Jums jāzina, ka Guru vārdu apšaubīšana vai nevērība pret tiem ir liktenīgs šķērslis bhakti sasniegšanā.»

Jautājums: «Kā mācekļiem būtu jāredz savs Guru?  Kā Dievs vai kā cilvēks?»
Atbilde: «Redziet, principā Guru un Kṛṣṇa ir Viens. Māceklim pilnīgi noteikti jāredz savs Guru kā Pats Dievs. Ja jūs vaicājat: «Vai Guru ir cilvēks vai Dievs?», es atbildu: «Viņš ir tas, par ko jūs viņu uzskatāt. Ja jūs viņu uztverat kā cilvēku, viņš būs cilvēks, savukārt, ja jūs viņu uzskatāt par Dievu, tad viņš patiesi būs Dievs jums.» Un ja jūs jautājat: «Kā tas ir iespējams?», tad es atbildu: «Kāpēc ne? Ja bhaktas nodošanās (Prahlāda) lika Viņam parādīties no kristāla kolonnas (Nṛsiṁhadeva), tad kāpēc lai Viņš nevarētu Sevi manifestēt tveramā Guru formā?» Jums Šrī Gurudeva ir tverama Dieva manifestācija - tik augstā cieņā jums viņu jātur! Ja jūs pielūdzat savu Guru kā citu sādhu*, sannyāsī*, brahmacārī* vai mahā-purua, tad jūs būsiet maldījies. Jums jāzina, ka jūsu Guru ir Premānandanaja Nitjānanda; viņš ir Avadhūta*, kas atrodas aiz visiem likumiem un aizliegumiem. Jūs nevarat viņu pielūgt kā  sādhū, sannyāsī vai mahāpurua veidolu.
Tāpēc ir patiešām ļoti svarīgi uzskatīt Šrī Gurudevu par Pašu Dievu. Cik gan daudz mācekļu ir spējīgi saskatīt Šrī Guru kā Dievu, kā tikai daži augstu līmeni sasnieguši mācekļi? Raugiet, ja jūs nespējat pilnībā skatīt Šrī Gurudevu kā Dievu, tad uzskatiet viņu par pašu uzticamāko radinieku. No šī skatījuma pakāpeniski attīstīsies viņa Guru kā Dieva apzināšanās.»

Jautājums: «Kādām jābūt attiecībām starp Guru un mācekli?»
Atbilde: «Attiecības starp Guru un mācekli ir tik tuvas, tik saldas un tik pilnas atbildības, ka neviens, izņemot ļoti atdevušos mācekli, nespēj tik vienkārši tās saprast. Ja māceklis, esot iesaistīts pasaulīgos pienākumos vai kādā sarunā, pēkšņi atceras Šrī Gurudevu vai viņa mācības, tas nekavējoties nolieks galvu it kā paklanītos pie viņa kājām.  Un tieši tāpat, tiklīdz maṅgalākāṅkṣī Šrī Gurudeva* atceras savu skolnieku, viņš uzreiz pacels roku, svētījot to. Attiecības Guru un mācekļa starpā nav bērnu spēle; attiecības, kuras būtu vienlaikus tik saldas un tik atbildības pilnas, nav atrodamas neviena cita starpā.»






* Avadhūta - svētais, kurš stāv pāri prāta dualitātei, ir ārpus ego-azpiņas, kuru neuztrauc pasaulīgas rūpes un kurš neievēro ierasto sabiedrības etiķeti. Avadhūta neidentificē sevi ar prātu, ķermeni, "vārdiem vai formām" (no Sanskrita - namarupa). Šāds svētais tiek uzskatīts par tīru "apziņu" (no Sanskrita  - caitanya) cilvēka ķermenī.
* sādhū, sannyāsī - religisks askēts vai svētais, kas atteicies no pasaulīgās dzīves un velta visu dzīvi, lai sasniegtu atbrīvošanu (moka)
* Šrī Gurudeva, kas vēl savam māceklim labu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru