09.10.14

Mīrabai - mīlestības pilnas nodošanās un ziedošanās paraugs

Vakardien (trešdien) bhaktas svinēja Mīrabai Džajanti (Meerabai Jayanti). Mīrabai bija dižena Vaišnavu bhakti tradīcijas svētā, kas dzīvoja 15.-16. gadsimtā.

Šrī Svami Višvananda vienmēr piemin Mīrabai kā "bhakti paraugu; mīlestības pilnas nodošanās un atdošanās paraugu" Kungam Krišnam. Viņš ir teicis: "Mīrabai ir viena no skaistākajām bhakti izpausmēm. Viņa bija tik dziļi tajā iegrimusi, ka aizmirsa par sevi. Viņa aizmirsa par savu ķermeni. Viņa aizmirsa par savu prātu. Tas stāvoklis ir vienīgi Mūžīga Svētlaime. Tā ir pati Dvēsele."
Šrī Svami Višvananda dzied Mīrabai bhadžanu

Kad Mīrabai dziedāja Krišnam, cilvēki mēdza teikt: "Viņa ir traka", taču tas nemainīja viņas ticību, tas nemazināja viņas Mīlestību. Viņa bija pilnībā koncentrējusies, viņas prāts bija tik ļoti vērsts tikai un vienīgi uz Kungu, ka nekas nevarēja to izmainīt. Ir sacīts, ka mīlestības pilna nodošanās tiek saukta arī par "vienā virzienā vērstu prātu". Ja jūsu prāts ir pilnībā koncentrējies uz Dievu, jūs Viņu sasniegsiet.
Krišnas Murti, ar kuru fiziski saplūda Mīrabai
 "Viņa bija princese, kas mīlēja Krišnu no visas sirds. Viņā nebija nevienas šūniņas, kura nebūtu iemīlējusies Krišnā.

Kādu dienu viņa sēdēja templī un dziedāja Krišnam. Vienmēr kad vien viņa dziedāja Krišnam, cilvēki redzēja Krišnu stāvam viņai līdzās. Karalis pārģērbās. Viņš bija musulmaņu karalis, Akbars, tāpēc viņš pārģērbās, lai maskētos, un Mīrabai mīlestības pilnā nodošanās viņu tik ļoti aizkustināja, ka viņš dāvāja templim savu pērļu kaklarotu. Protams, Mīrabai neko nepieņēma.

Tomēr, redzot to visu, viņas vīratēvs stipri sadusmojās. Tā kā viņa bija princese, savukārt vīratēvs - karalis, tad viņš sacīja: "Tā kā tu dziedāji templī, un tāpēc uz to bija atnācis ienaidnieks, mēs apsūdzam tevi nodevībā." Mīra sacīja: "Templī visi ir vienlīdzīgi. Neatkarīgi no tā, vai cilvēks ir musulmanis, kristietis vai hinduists, ikvienam ir atļauts ienākt templī. Kungs ir pieejams visiem un ikvienam."

Uz to viņi atbildēja: "Mēs pavēlam tev iedzert indi." Viņa sacīja: "Labi, ja jūs esat mani par to notiesājuši, es to pieņemu." Viņai tika atnests kauss ar indi. Dzerot no tā, viņa domāja par Krišnu, viņa iedomājās, ka Krišna dod viņai dzert Dievišķo nektāru - amritu. Viņa izdzēra indi un aizgāja uz netālo Krišnas templi. Visi viņai sekoja. Viņa iegāja templī un, tā kā viņa bija Amritas ietekmē, viņa kļuva vienota ar savu Kungu. Viņa izzuda fiziski tempļa dievībā.

Viņu neapturēja pat inde. Kā viņa to uztvēra? Viņa to pieņēma. Tāpat ir ar visu, ko un kā mēs uztveram ārpasaulē: ja mēs iemācamies pieņemt ārēji, mēs to izmainīsim, un tā rezultātā mēs paši izmainīsimies."
Šrī Svami Višvananda Krišnas templī, kurā viņš uzgāja Krišnas Murti, ar kuru fiziski saplūda Mīrabai

Šogad maijā svētceļojuma "9 Dievietes" laikā pa Ziemeļindiju Šrī Svami Višvananda apmeklēja Krišnas templi, kur negaidīti Viņš uzgāja Krišnas Murti, ar kuru fiziski saplūda Mīrabai.

Visu stāstu varat izlasīt šajā bloga ierakstā ( http://vishwananda-lv.blogspot.com/2014/06/svetcelojums-pa-ziemelindiju-3-un-4.html). Par templi atbildīgais priesteris uzdāvināja mazāko Krišnas murti, kas tiek saukt par Nurbura Krišnu, kā dāvanu Šrī Svami Višvanandam. Kopš tās dienas šī murti tiek pielūgta ik dienas un ceļo kopā ar Svamidži arī uz ārzemēm. Tā piedalījās visos šajā nedēļā notikušās Portugāles tūres pasākumos.
Nurbur Krišna
Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru