03.10.14

Pritjangira Dēvī jagna ar Šrī Svami Višvanandu

Navaratri septītajā dienā Šrī Svami Višvananda vadīja Šrī Pritjangira Dēvī (Prityangira Devi) jagnu. Ceremonija sākās ar Kalaša (Kalash) pudžu.


Kalaša pudža, veltīta Pritjangira Dēvī
Sākoties Jagnai, dalībniekiem tika dāvāta svētība veikt 7 čakru meditāciju Šrī Svami Višvanandas vadībā.


Šīs meditācijas beigās Šrī Svami Višvananda deva noslēdzošo svētību, sakot: "21 600 ieelpas, kuras jūs veiciet dienas laikā, jāveltī Guru Pēdām kā samarpanam (ziedojums), un Dēvī dos jums tam spēku."

Pritjangira Dēvī jagnas laikā kundā tika ziedoti vairāki desmiti kilogramu čili piparu.



Šrī Svami Višvananda sacīja: "Pritjangira Dēvī jagna ir viena no spēcīgākajām jagnām. Mēs veicam daudzas izmaiņas šajā jagnā, jo to nosaka mūsu skolotāju līnijas tradīcija (sampradaya). Vaišnavu tradīcijā mēs neziedojam gaļu, turpretim Tantras tradīcijā Dēvī tiek piedāvāta gaļa. Mēs piedāvājam Dievietei savu sirdi  kā upuri."

Šrī Svami Višvananda pavēstīja mums stāstu par Pritjangira Dēvī: "Pritjangira Dēvī ir saistīta ar Narasimhas izpausmi, bet Viņa nav Viņa Šakti. Narasimha ir Pūrna avatāra. Viņš ir iemiesojies Dievs. Narasimhi ir cits Pritjangira Dēvī vārds. Kad pateicoties Prahlāda Maharadža lūgšanai Kungs Narasimha parādījās, pēc tam kad viņš bija nogalinājis dēmonu Hiranjakašipū (Hiranyakashipu), viņa milzīgā enerģija pasaulē radīja haosu. Tādējādi visā pasaulē tika izjaukts līdzvars."

Tad pusdievi - dēvas (the devas) devās pie Mahā Lakšmī ar lūgumu: "Mēs tevi lūdzam, pat ja Kungs atrodas šajā Narasimhas briesmīgajā (Ugra) formā, citā formā Viņš ir arī tavs vīrs. Varbūt tu vari Viņu nomierināt." Pati Mahā Lakšmī mēģināja Viņu nomierināt, taču Viņai tas neizdevās. Arī Šivam tas neizdevās.

Tad viņi devās pie Mahā Šakti, kas ir Pati Dieviete Pārvatī, un teica: "Māt, tu esi māsa Nārājanam (Narayana), kurš ir iemiesojies šajā šaušalīgajā veidolā. Lūdzu, vai tu varētu viņu nomierināt?" Tad viņa parādījās kā Pritjangira Dēvī, izskatā līdzīga lauvai. Viņai ir lauvas, nevis lauvenes galva."

Ugra Narasimhas parādīšanās Narasimha Čaturthi (Chaturthi) laikā Bhakti Margas Narasimhas templī Felthamā, Lielbritānijā

Lūk, šeit jūs atkal redzat šo duālo vīrišķās un sievišķās savienības dabu, šo divu šakti kombināciju. Viņa pieņēma vīrisķā aspekta sejas apveidu un sievišķā aspekta ķermeni, un parādījās sēdoša uz lauvas. Viņa pietuvojās Kungam Narasimham un centās Viņu nomierināt, taču Viņai tas neizdevās. Tad viņa lūdza Viņam: "Lūdzu, ir tikai vien lieta, ko es no tevis vēlos - atdod man Hiranjakašipu galvu." Un Viņa to saņēma.

Tā kā neviens no trijiem - Lakšmī, Šiva un Pārvatī, kuri bija Viņam dārgi - nespēja Viņu apturēt, viņi teica: "Apvienosimies vienā!" Tad Dievs Šiva radīja vēl vienu aspektu - lauvas formā - Sarabešvaru (Sarabeshwara). Dēvī kļuva par Viņa galvu, un Mahā Lakšmī - par Viņa spārniem. Šo triju savienošanās rezultātā radās Sarabešvara, Šivas inkarnācija. Viņš arī mēģināja nomierināt Narasimhu, bet nevarēja, jo Viņš ir pirmējais Dievišķā aspekts, kas ir pilnībā izpausts. "

Tad Brahma saprata, ka Prahlāda ziedošanās dēļ Kungs pieņēma šādu formu. Tāpēc viņš parādījās Prahlādam  un lūdza: "Tu esi vienīgais, kas spēj nomierināt Narasimhu." Un tad, kā jūs zināt, Prahlāda devās pie Narasimhas un nomierināja Viņu.

Pritjangira Dēvī ir parādījusies daudziem gudrajiem. Vienam no viņiem viņa parādījās kā Dieviete Pārvatī un teica, ka tam, kurš veltī Viņai lūgšanas, kuru vajā nelaimes, kuram ir daudz ienaidnieku, viņa pieņems Pritjangira Dēvī formu, lai to novērstu.

Ar šo jums jāsaprot, ka Viņa simbolizē iznīcību, sagrāvi, bet ne tādā nozīmē, kā to saprot jūsu prāts, patiesībā tā ir lepnības un ego iznīcināšana. Hiranjakašipu galva simbolizē šo garīgo lepnību. Viņa izpauž Pati Sevi, lai iznīcinātu šo lepnību, tāpēc Viņa paņēma pie sevis galvu, sakot: "Es paturēšu sev tavu garīgo lepnību, un es to pieskatīšu." Viņa pieņēma Pritjangiras tūkstošgalvu aspekta izskatu - Pritjangira Dēvī kosmisko formu. Viņai ir tūkstoš galvas, un katra no tām izverd uguni. Viņas vārds ir Mahā Pritjangira. Viņa sadedzina un iznīcina visu."



Beidzoties jagnai, svami un svamini veica pudžu mazam bērnam, kurš reprezentēja Pritjangira Dēvī
 Tomēr, pat atrodoties šajā briemīgajā Dēvī aspekta formā, viņa joprojām ir Māte. Biedējošo aspektu spēj redzēt tikai ego. Ja jums piemīt lepnība, bez šaubām, jūs redzēsiet Viņas negatīvo aspektu. Bet, ja jūs sevī jūtat Mīlestību pret Viņu, pat ja Viņas ārējais izskats ir briesmīgs, iekšienē Viņa ir tīra. Ir teikts - jo briesmīgāk viņa izskatās ārēji, jo mīlošāka Viņa ir. Tas ir Pritjangira Dēvī noslēpums."

Lai gan pastāvēja Mahā Višnu iedibināta kārtība, Dēvī tika dota atļauja vadīt ikvienu. Kā jūs zināt, Šrīmad Bhagavatam (Srimad Bhagavatam) tekstos Mahā Višnu, Nārājana sacīja Dēvī: "Cilvēki pielūgs Tevi tāpat kā viņi pielūdz Mani. Caur Tevi viņi atnāks pie Manis. Tu esi Māte, Tu esi dota pasaulei, un, esot šādā formā, Tavā ziņā ir atvest pie Manis cilvēkus, kuri ir Man nodevušies."

Oriģinālierakstu lasiet šeit

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru