11.09.14

Vamana Avatāras "Trīs soļu" dziļā nozīme

Šodien (6.septembrī) ir Vamana Džajanti  - diena, kad tiek atzīmēta piektā Kunga Mahāvišnu inkarnācija Vamana Avatāras veidolā.

Krišnas retrīts 2012

2012.gadā Krišnas retrītā Šrī Svami Višvananda paskaidroja dziļo Vamana Avatāras ‘Trīs Soļu’ nozīmi:

“Vamanas stāsts ir saistīts ar Mahābali. Mahābali bija dēmonu karalis, kas bija kļuvis ļoti varens. Viņš sakāva kungu Indru un pasludināja sevi par triju pasauļu pavēlnieku. Lai abrīvotos no karaļa Bali, Kungs Vamana Avatāras  veidolā lūdza viņam trīs soļus.

Tad, kad Kungs pieņēma Višva Svarūpas veidolu, vienu soli sperot, Viņš paņēma visas materiālās lietas, kas piederēja Bali. Ar otro soli Viņš paņēma visas lokas, kuras karalis Bali bija atņēmis Indram un visiem citiem dieviem.  Tad Viņš taujāja karalim Bali: ‘Lūk, ar diviem soļiem Es visu no tevis esmu paņēmis – no tevis, kurš sevi uzskata  par triju pasauļu pavēlnieku – Es visu esmu paņēmis, kur lai es speru savu trešo soli? Parādi, kur man spert trešo soli - pildi savu solījumu!’ Tajā mirklī karalis Bali nolieca savu galvu un sacīja: ‘Kungs, viss, kas man atlicis, esmu tikai es pats. Es pilnībā atdodos Tev, Ātmanivēdan.’ Tad Kungs uzlika savu pēdu uz karaļa Bali galvas.

Atdodoties Kunga Lotosa Pēdām, kad viņš piedāvāja savu galvu Kungam, un Kungs uzlika uz tās Savas kājas, viņš tika atbrīvots. Viņš kļuva brīvs no visa sliktā, ko bija darījis."

Gurupūrnima 2014
Šie trīs soļi simbolizē trīs stāvokļus: nomodu, sapņošanu un dziļu miegu, kas tiek saukti par Džagratu, Svapnu un Šušupti (Jagrat, Swapna, Shushupti).

Kad tiekam notverti šo trīs stāvokļu valgos, mēs zaudējam savas labās īpašības un vērtības. Nomoda stāvoklis – skaidra lieta, ka visi atrodas nomodā, taču jums jāatmostas citā nozīmē - jums jāatmodina apziņa.

Sapņošana – redziet, kad guļot sapņojat, jūs to neapzinaties, bet jūsu zemapziņa ir nomodā. Tas, kurš ir atdevies Kungam, sapņojot turpina virzīties uz priekšu, tādēļ, ka pat sapņojot miegā mēs varam palielināt nodošanos Kungam.

Un vēl mums ir dziļa miega stāvoklis. Dziļa miega stāvoklī mēs neko neapzināmies. Tas notiek bezapziņā. Tādēļ šajā stāvoklī, ja esat atdevies, Kungs jums sniegs visu. Redziet, šajā dziļā miega stāvoklī, dažareiz jūs piedzīvojat deja-vu; šajā stāvoklī jūs ceļojat, taču jūs varat arī slavināt Kungu. Jūs varat arī sadedzināt savu karmu.

Šie trīs stāvokļi reprezentē trīs soļus, kuros Mahāvišnu Vamanas veidolā savaldīja karali Bali, kurš savukārt reprezentē prātu. Ja prāts ir atdevies, jūs turpinat strādāt un dedzināt karmu gan esot nomodā, gan guļot, gan arī pat tad, kad to neapzinaties, atrodoties dziļa miega stāvoklī. Tāpēc, kad esat pilnībā atdevies, jūs nepārtraukti dedziniet iepriekšējo dzīvju karmiskās vasanas - visu negatīvo, kas ir jūsos. To, lūk, Vamana Avatāra reprezentē.”

Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru