13.aprīlī Šrī Svami Višvananda devās uz Rīgu, lai veiktu
ceremoniju tur izveidotajam Rāma Templim.
Rāma atgriežas Ajodhā un Rīgā :) |
Satčidananda Vigraha Šrī Rāmačandra Templis Rīgā, Latvijā
Neviens īsti nezin, kad un kā tas aizsākās... viss, kas mums zināms, ir sapnis, kuru pirms diviem gadiem redzēja Trijambakešvarī. Viņa pastāstīja mūsu Svami Višvašaradaanandam, ka viņa redzēja sapnī, ka palīdz būvēt Rāma templi Latvijā. Pēc kāda laika Gurudži pateica mūsu Svami, ka templim Latvijā, kuru turam prātā, jābūt veltītam Rāmam.
Sītā, Rāma, Lakšmana un Hanumāna
murti Templim tika nopirkti Čenajā 2013.gada novembrī svētceļojumā ar Gurudži. Tie
ir veidoti no pieciem metāliem (Pancha Tattva) un ir neaprakstāmi skaisti! Mēs
nevarējām sagaidīt, kad redzēsim tos dzīvē, taču mums bija jāapbruņojas ar
pacietību, tādēļ, ka dzīvē tos pirmo reizi ieraudzījām Rāma Navami.
Ziemassvētku svinību laikā Šrī
Pītha Nīlajā mums foajē sanāca neliela saruna ar Gurudži. Viņš uzrunāja mūs:
„Es dzirdēju, ka pie jums Rīgā būs Rāma templis.” Mēs izmantojām izdevību un palūdzām
Gurudži atbraukt inaugurēt Templi, piebilstot, ka mums Viņš ļoti pietrūkst. Iesākumā
Viņš izskatījās tik nopietns un stingrs, it kā netaisītos braukt, tomēr tad
atplauka smaidā un steidzīgi noteica: „Tad redzēsim, bet tikai uz vienu dienu.”
Tas izklausījās pēc solījuma, un mēs bijām laimīgi.
Pēc Mahašivaratri svinībām, atceļā
uz lidostu, Svami Višvašaradaananda atklāja priecīgo vēsti, ka Gurudži tiešām
apsolījis uz vienu dienu kaut kad aprīlī atbraukt un inaugurēt Templi. Mums
bija mazliet vairāk kā mēnesis, lai radītu īstu Hinduisma templi.
Uz to brīdi viss, kas mums bija – Bhakti Margas centrs un Gurudži apstiprināta mulasthana (altāra) skice, kuru bija zīmējis Pankadžaananda.
Tam visam vajadzēja pārtapt templī. Mēs pat nebijām īsti pārliecināti par vietu. Vai mēs pārveidosim esošo Bhakti Marga centru Templī, vai meklēsim jaunas telpas? Bija TIK daudz darāmā! Jūs varat iedomāties. Tomēr labākais šajā visā bija apziņa, ka mēs esam tikai instruments mūsu Guru rokās. Mēs kalpojam Guru, un Viņš par visu parūpēsies, tādēļ, ka Viņš zina visu – gan to, kur būs Templis, gan to, kāds tas būs. Mums bija tikai jāsakoncentrējas uz Viņu, jāieklausās savā sirdī un jāļauj Viņam mūs vadīt, pie reizes neeaizmirstot izbaudīt svētlaimi atrodoties Viņa rokās un esot Viņa rokas.
Sākās gatavošanās. Mūsu Bhakti Marga centrs mainījās, paplašinājās. Visi Prabhu un visas Matadži tika iesaistīti procesā. Kamēr Prabhu, galvenokārt, bija atbildīgi par pārbūvi, Inga sāka mācīties un mācīt arī mums Rāma bhadžanas; Hemandži šuva visu – sākot no aizkariem un beidzot ar tērpiem Dievībām; Anete un Jānis devās iepirkties Londonā (paldies Lielbritānijas Bhakti Margai par palīdzību) iegādājoties dekorācijas un rotas Dievībām; Prebhavani un Tamārija bija atbildīgas par Prasādu; Ousha bija atbildīga praktiski par visu notiekošo Templī; Svami Višvašaradananda bija visa sirds un dvēsele – zināja visu un darīja visu, koordinējot mūs, kā arī sākot sestdienās un svētdienās vadīt Kalaš Pudžas.
Svami Višvašaradaananda iedvesmojās no šīs bildes, sniedzot norādījumus par Tempļa dekorēšanu |
Uz to brīdi viss, kas mums bija – Bhakti Margas centrs un Gurudži apstiprināta mulasthana (altāra) skice, kuru bija zīmējis Pankadžaananda.
Pankadžaananda skice, kuru redzot, mūsu sirdis iepukstējās straujāk tuvā skaistuma gaidās |
Tam visam vajadzēja pārtapt templī. Mēs pat nebijām īsti pārliecināti par vietu. Vai mēs pārveidosim esošo Bhakti Marga centru Templī, vai meklēsim jaunas telpas? Bija TIK daudz darāmā! Jūs varat iedomāties. Tomēr labākais šajā visā bija apziņa, ka mēs esam tikai instruments mūsu Guru rokās. Mēs kalpojam Guru, un Viņš par visu parūpēsies, tādēļ, ka Viņš zina visu – gan to, kur būs Templis, gan to, kāds tas būs. Mums bija tikai jāsakoncentrējas uz Viņu, jāieklausās savā sirdī un jāļauj Viņam mūs vadīt, pie reizes neeaizmirstot izbaudīt svētlaimi atrodoties Viņa rokās un esot Viņa rokas.
Pārtapšanas process... |
Sākās gatavošanās. Mūsu Bhakti Marga centrs mainījās, paplašinājās. Visi Prabhu un visas Matadži tika iesaistīti procesā. Kamēr Prabhu, galvenokārt, bija atbildīgi par pārbūvi, Inga sāka mācīties un mācīt arī mums Rāma bhadžanas; Hemandži šuva visu – sākot no aizkariem un beidzot ar tērpiem Dievībām; Anete un Jānis devās iepirkties Londonā (paldies Lielbritānijas Bhakti Margai par palīdzību) iegādājoties dekorācijas un rotas Dievībām; Prebhavani un Tamārija bija atbildīgas par Prasādu; Ousha bija atbildīga praktiski par visu notiekošo Templī; Svami Višvašaradananda bija visa sirds un dvēsele – zināja visu un darīja visu, koordinējot mūs, kā arī sākot sestdienās un svētdienās vadīt Kalaš Pudžas.
Divas nedēļas pirms pasākuma, Guru ceturtdienā mēs beidzot uzzinājām Tempļa inaugurācijas un Gurudži atbraukšanas datumu – 13.aprīlis!!! Svētdienā tūliņ pēc Rāma Navami un pirms Hanumāna Džajanti. Pie tam svētdienās mēs parasti ilgāk dziedam Rāmam veltītas bhadžanas, tā kā tā skaitās Rāma diena. Vai var būt vēl skaistāk? :)
Pēdējās divas nedēļas pagāja kā
virpulī. Nedēļu pirms atbraukšanas Gurudži izlēma sniegt arī Satsangu tajā pašā
dienā. Tā nu mums vajadzēja sadalīties divās komandās: viena bija atbildīga par
Templi; otra par Satsangu, kura bija paredzēta citās, plašākās telpās. Līdz šim
brīdim mēs netikām publiski informējuši par gaidāmo notikumu, tā kā sarēķinājām,
ka Tempļa galvenajā zālē ērti var ietilpt, sasēsties un mazliet dejot ne vairāk
kā 50 cilvēki. Taču tagad, kad uzzinājām par Satsangu, mēs vēlējāmies dalīties
ar ikvienu, lai pēc iespējas vairāk cilvēku
rastu iespēju gūt Gurudži svētību. Tā nu mēs izlēmām darīt tāpat kā tiek
darīts ŠPN – mēs inaugurēšanā piedalīties gribētājus organizējām divās maiņās.
Rāma Navami bija tik pasakaini
pie mums. Varēja just, ka svētais atklāšanas brīdis tuvojas.
Trešdienā no ŠPN ieradās Svami Višvakešavaananda, lai palīdzētu paveikt pēdējos
sagatavošanās darbus Templī, kā arī lai pārbaudītu, vai mums ir viss
nepieciešamais ceremonijai. Tās bija pēdējās dienas pirms Pasākuma... Katru
vakaru līdz pat vēlai naktij mēs palikām Templī, dziedot, mācoties, dekorējot,
tīrot, kārtojot un plānojot abu pasākumu organizāciju.
Tā, piemēram, piektdien vēlu vakarā, mēs atskārtām, ka būs jādzied taču Rāma Ārati, kuru mēs nezinājām! Inga atcēla savu nakts darbu studijā, un mēs divatā centāmies iemācīties dziesmu. Vienā brīdī mūs nomāca sajūta, ka mēs nespēsim to laikus kārtīgi apgūt, bet mums bija retā iespēja aprunāties ar Svami Kešavu, kurš mūs uzmundrināja un nomierināja. Šrī Pītha Nīlajā jūs viņu varat redzēt pārsvarā tikai templī, un arī tad viņš vienkārši vakarā, gatavojoties Dievību guldīšanai, dzied ar jums kopā mantru. Tas arī viss. Taču šeit viņš sēdēja ar mums, sāka atskaņot dažādas skaistas bhadžanas savā viedtālrunī, jokojās un runājās ar mums, stāstīja par Rāmas saldmi, par Krišnu un pat spēlēja uz harmonijas un dziedāja! Viņš bija tik mīlošs un iedvesa tādu mieru! Tie pāris no mums, kuri piedzīvoja šo svētību, jutās veiksminieki un bija ļoti laimīgi.
Piektdien un sestdien mēs
priecīgi sagaidījām mūsu māsas un brāļus no kaimiņvalstīm Krievijas un
Baltkrievijas. Visi tika pie sevas, sniedza neatsveramu palīdzību un atbalstu,
kā arī kļuva par daļu no Rāma kalpiem. Liels paldies jums visiem!
Svētdien 13:00 sākās Tempļa
Inaugurācija.
Gurudži lidmašīna nolaidās Rīgā 13:30.
Viņu sagaidīja Satsangas komanda, kamēr Tempļa komanda jau bija sākuši svinības
un ar trīsošu sirdi nepacietīgi gaidīja ierodamies Gurudži –Rāmu.
Kad Gurudži atbrauca, mēs dziedājām Nārajana bhadžanu kādas 20 minūtes, līdz Viņš ienāca galvenajā Tempļa zālē. Šis moments bija sirreāls. Mūsu centrs bija tik ļoti izmainījies, kļuvis par Templi - izrotāts krāsainām virtenēm, visur bija ziedi, 4 Dievišķās formas uz altāra palmu un oranžu orhideju ieskautas, telpa pārpilna cilvēkiem, daži no mums iejutušies dziedātāju lomās (trenējušies tikai mēnesi). Un šajā visā skatā parādās Gurudži - Savā oranžajā tērpā, padukās, kuras tika pasniegtas uz Tempļa sliekšņa, garie, vijīgie mati izlaisti. Īstens Rāma... Kādu brīdi Viņš ļoti nopietni nopētīja altāri...
No koka izgatavotas Padukas ar Šankhas, Lotusu un OM simbolu rotājumiem. Bhaktas Ivo roku darbs! |
Pēc tam Viņš teica nelielu runu:
„Rāma reprezentē dharmu, taisnīgumu. Viņš vienmēr rīkojās pareizi un bija taisnīgs. Viņš bija līdzcietīgs. Vārdu "Rāma" veido divas zilbes: Ra apzīmē Nārājanu un Am apzīmē Šivu. Tāpēc Rāma Nām simbolizē šo savienību. Tad, kad Kungs Rāma gribēja nokļūt no sauszemes Lankā (mūsdienu Šri Lankā), Viņš pielūdza Šivu, tādējādi parādot, ka Dievs mīl savu bhaktu, savu sekotāju un ka viņi iet roku rokā.
Kungs nevar būt Kungs bez sava bhaktas, un bhakta nevar būt bhakta bez Dieva - tā ir mums mūžīgi piederoša savienība. Vispirms ar Guru, un tālāk Guru jums rādīs ceļu pie Dieva līdz jūs apzināsieties patiesību, ka nepastāv atšķirības starp Guru un Dievu. Guru ir Paša Dieva personifikācija, kas vada jūs.
Tādējādi Rāma simbolizē šo dharmu. Vienojošo dharmu. Karalis būdams, Rāma vienoja. Tādēļ vienmēr, kad dziedam Rāma vārdu, tas vieno mūsu prātu (Šiva Tatvu) ar sirdi (Višnu Tatvu). Līdz mēs nebūsim guvuši virsroku pār prātu, kā teikts Gītā, mēs nespēsim virzīties tālāk garīgajā ceļā - kamēr mūsu prāts ir joprojām piesaistīts ārējai pasaulei. Tikai tad, kad mūsu prāts ir vienots ar sirdi, spēsim redzēt. Tikai tad Kungs var atklāt Sevi - kad esam atvirzījušies no tā.
Zināšanas arī ir ļoti svarīgas - izpratne. Kā teica Krišna: „Nedz Vēdas, nedz svētie raksti nenovedīs tevi pie tā, tikai tad, kad tu ar Guru, ar Skolotāja palīdzību nolaidīsies dziļi savā sirdī.” Tā ir Guru Kripa - Skolotāja žēlsirdība, kura atklās Dieva žēlsirdību. Jūs esat svētīti, jo Kungs Rāma ir atnācis uz jūsu pilsētu, jūsu valsti. Kalpojiet Viņam! Patiesi Viņš atmodinās jūsos šo mīlestību! Džei Gurudev!”
Pēc šīs brīnišķīgās runas Gurudži turpināja ceremoniju, kamēr mēs dziedājām Rāma vārdu, mūsu prātu savienojot ar sirdi. Gurudži visu laiku mīloši vadīja mūsu, sakot priekšā, kad un ko darīt.
Maigi izlabojot mūs, ja mēs darījām kaut ko nepareizi. Viņš bija Mīlestības iemiesojums. Viņš bija Rāma...
Kādā ceremonijas brīdī Gurudži vēstīja, ka notiks Prāna Pratišta ceremonija - Prānas iedvešana statujās, atdzīvinot tās par Rāmu, Sītu, Lakšmanu un Hanumānadži. Tas bija tik skaisti! Gurudži skandēja mantras un Svami Višvakešavaananda pieskārās ar jagnu pie attiecīgajām murti ķermeņu daļām.
„Es tikko pabeidzu Prāna Pratišta ceremoniju - iedvešot dzīvību Dievībās, un tagad es godināšu Kunga Rāmas dažādas ķermeņa daļas, skarot tās ar jagnu un iedvešot Šakti Pašās Dievībās, citādi tās ir vienkārši statujas. Prāna Pratišta pārvērš statuju Dievībā. Prāna Pratišta ir lūgšana, kurā mēs saucam Kungu Rāmu ienākt statujā, lai tā kļūtu par Dievību. Un tad tā kļūst dzīva. Saka, ka ļaudis, kas uzskata statujas vienkārši par statujām esam, ir muļķi, nezinoši. Statuja nav vienkārši statuja, tā ir Pati Dievība, Pats Rāma. Tad, kad mēs veicam Pudžu, Jagnu, Pats Rāma piedalās tajā un Sītā Dēvī, un Lakšmana un Hanumāna Dži.”
Gurudži lūdza mūs dziedāt Nārājana bhadžanu, ar kuru mēs pirms laika bijām aicinājuši Viņu pie mums. Tas bija maģisks brīdis! Mēs aicinājām Rāmu, taču mūsu sirdīs tas viss kļuva par vienu - Nārajana, Rāma un pāri visam mūsu mīļotais Gurudeva, Kuru mēs aicinājām nākt un palikt pie mums, lai mēs mūžīgi varētu kalpot Viņam.
Gurudži lūdza mūs dziedāt Nārājana bhadžanu, ar kuru mēs pirms laika bijām aicinājuši Viņu pie mums. Tas bija maģisks brīdis! Mēs aicinājām Rāmu, taču mūsu sirdīs tas viss kļuva par vienu - Nārajana, Rāma un pāri visam mūsu mīļotais Gurudeva, Kuru mēs aicinājām nākt un palikt pie mums, lai mēs mūžīgi varētu kalpot Viņam.
Drīz pēc tam mēs izpildījām Ārati, un viss noritēja veiksmīgi ;)
Mēs gaidījām mirkli, kad Gurudži dos vārdu Templim, un visbeidzot Viņš to paziņoja:
„Šis Templis tiek nosaukts par Satčidananda Vigraha Šrī Rāmačandra Templi
(Satchidananda Vigraha Sri Ramachandra Temple),
kas nozīmē Mūžīgā Svētlaime.”
Gurudži noslēgumā teica vēl vienu runu, pēc kuras bija iespējams ieiet altāra daļā pie Dievībām, saņemt Daršanu, dāvāt ziedlapiņas, paklanīties un pēc tam saņemt Prasādu no Gurudži rokām.
"Jums visiem dāvāta milzīga svētība, ka pie jums šodien šeit ir Rāmačandra un pie tam Svētlaimīgais. Tas, kurš izplata Mīlestības vēsti... Viņš dāvā jums visiem mīlestību, lai jūs varētu piepildīt savas dzīves jēgu. Un jelko, ko jūs lūgsiet, ar Viņa žēlsirdību, jūs sasniegsiet.
Tomēr vissvarīgākais dzīvē ir sasniegt Viņu. Nedejojiet Maijas (Maya) pavadā! Viss, ko redzat sev apkārt, ir Maija!
Vakardien es klausījos kādu Surdāsa poēmas pantu. Viena no vārsmām vēstīja: "Cilvēki teic, lai mīlu šo un to, lai mīlu pasauli un gūstu no tās to un šo. Kāda gan tam jēga, ja viss esi Tu, ja es mīlu tikai Tevi un Tu piepildi manas dzīves jēgu?
Tādēļ, kā saka Surdāsadži - mīlēt Dievu ir augstākais. Sasniegt Viņu - iegūt Viņa žēlsirdību - ir jūsu pienākums. Tā ir dharma. Tādēļ jūs esat inkarnējušies uz Zemes. Un jums ir ļoti paveicies, ka jūs to zināt, ka jums ir dāvāta žēlsirdība pazīt Viņu, kalpot Viņam. Tas nenotiek tā: "Ai, es piedzimstu uz Zemes un uzreiz kļūstu par Vaišnavu, uzreiz kļūstu garīgs." Nē, tas nenotiek tā. Tas ir daudzu dzīvju kalpošanas Dievam rezultāts, daudz dzīvju jūs esat to spodrinājuši.
Tāpat kā tad, kad uzejat zeltu dziļi zemes dzīlēs, jūs nevarat uzreiz no tā izkalt rotas. Vispirms jums tas ir jāattīra. Zelts iziet cauri daudzām ugunīm, līdz tas kļūst par rotām, kādas jūs nēsājat. Tāpat arī jūsu dvēsele ir izgājusi cauri daudzu dzīvju attīrīšanās procesam. Līdz jūs iegūstat žēlsirdību uzzināt Dievu, kalpot Viņam, mīlēt Viņu. Tādēļ, ka šai mīlestībai nav robežu.
Katrs var mīlēt Viņu tā, kā vēlas. Viņš nenorādīs: Jūs mani varat mīlēt tikai šādā veidā un nekā citādi. Nē! Jūs Viņu varat mīlēt kā savu bērnu, kā savu mīļoto, kā savu tēvu. Tas ir jūsu ziņā. Tā ir jūsu izvēle. Jums var būt jūsu īpašās personiskās attiecības ar Viņu. Tas nav tā: "Dievs ir tur, un es esmu šeit." Nē! Viņš mājo dziļi jūsu sirdī, un Viņš sauc jūs. Mīliet Viņu tā, kā vēlaties, un Viņš atnāks pie Jums tādā veidā.
Surdāsa Dži bija akls, tomēr katru dienu, kad priesteris Templī tērpa Dievības, viņš slavināja Dievu tā, it kā redzētu Kungu stāvam savu acu priekšā tāpat kā visi citi. Viņš aprakstīja līdz pat smalkākajām niansēm katras Dievības tērpu un rotaslietas, un cilvēki brīnījās, kā viņš to zin?! Tie sprieda, ka viņš noteikti mānās un stāsta visiem, ka ir akls, lai saņemtu cilvēku žēlastību, taču patiesībā visu redz. Viņi gribēja pārbaudīt Surdāsu.
Kādā jaukā dienā tempļa pudžārijs (cilvēks, kas veic pudžas ceremoniju) neapģērba Krišnu, atstāja to kailu. Visi gribēja redzēt Surdāsa reakciju. Pudžārijs neko neteica Surdāsam, un visi gaidīja. Pudžārijs paziņoja cilvēkiem: Ir pienācis laiks, drīz templis tiks atvērts. Un tajā brīdī Surdāsa iesaucās: "Ak Mans Dievs, viņi ir aizmirsuši Tevi ietērpt! Tu esi kails, taču pat savā kailumā Tu esi pats skaistākais."
Redzot, ka templis vēl nav atvērts, visi saprata, ka Surdāsa teic taisnību. Viņš neskatījās ar savām fiziskajām acīm, bet gan ar savu iekšējo redzi. Viņš redzēja tempļa iekšpusi. Tādā veidā daudziem cilvēkiem ir acis, tomēr tie neredz.
Pat Kristus ir teicis daudz reižu: "Ja jums ir acis, jūs redzēsiet." Tomēr cilvēki to nesaprot. Tad, kad jūs skatāties ar savu sirdi, jūs visu redzat daudz skaidrāk nekā ar savu fizisko redzi. Tas ir tas pats, ko Kungs teica Gītā: :"Redziet mani it visā, redziet mani it visā, ko darāt, un jūs sasniegsiet mani." Viņš teica Ardžunam: "Patiesība neslēpjas tajā, ko ēdat vai ko darāt, bet gan tajā, kā jūs to darāt. Ar kādu domu jūs to darāt." Tas ir ļoti svarīgi.
Viņš neteica nepildīt savus pienākumus. Viņš teica: "Visupirms, jums jāpilda savi pienākumi - jūsu dharma ir ļoti svarīga. Taču nepieķerieties sava darba rezultātiem. Nepieķerieties slavai, kas nāk tiem līdzi, jo tā jūs kritīsiet."
Rāmačandra Bhagavāns - jūs zināt Viņa dzīves stāstu. Man šobrīd nav daudz laika, lai to atstāstītu. Viņš tika izsūtīts trimdā uz 14 gadiem. Viņš bija karaļa Dašarathas dēls, tomēr Viņš tika izsūtīts trimdā, kur tika nolaupīta Viņa sieva. Viņš rāda, ka pat tad, kad Kungs inkarnējas, dažreiz Viņam ir jāspēlē kāda noteikta loma, lai parādītu dzīves dharmu, lai parādītu pienākuma nozīmi. Ar kādu nodošanos mēs kalpojam Viņam? Ar kādu nodošanos mēs dzīvojam savu dzīvi? Tādēļ ar Šrī Rāma un Sītās Dēvī žēlsirdību un svētību, lai jūs sasniedzat šo nodošanās stāvokli Kunga Lotusa Pēdām un gūstat Viņa žēlsirdību. Džei Gurudev!"
Tas bija brīdis, kad lielākā daļa no mums atstāja Templi, lai dotos uz otru pasākuma daļu - Satsangu - tā kā bija jau 18:00, Satsangas sākums bija 19:00, un mums vajadzēja uzņemt viesus.
Ierakstu angļu valodā skatiet šeit.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru