27.03.14

Guru Tatva. Guru - skolnieka attiecības. Turpinājums.

11. Jautājums: «Lūdzu, dodiet kādas norādes par ticību Guru vārdiem un viņa pavēļu pildīšanu. Kā mums tās jāpilda?»

Atbilde: «Raugiet, ticiet Guru vārdiem un pildiet viņa pavēles kā pienākas. Dariet to, ko viņš jums liek, bet nedariet to pašu, ko viņš dara. Tad, kad ārsts izraksta zāles, pacientam jādzer šīs zāles ar ticību. Ja pacients saka: «Es nedzeršu zāles tik ilgi, kamēr tu arī tās nedzersi!», tad pacients nekļūs vesels. Ārsts ir pie labas veselības, viņam nav jādzer zāles. Tu, skolnieks, esi slims, tev ir jātic Guru vārdiem un jārīkojas saskaņā ar tiem. Un atcerieties vēl šo par viņa pavēļu pildīšanu - viņa pavēles ir spēcīgas. Apdomājiet šādu piemēru: kalpojot savam Guru, Govinda Dāsa sasniedza kalpošanu Paša Govindas pēdām (kā Šrī Čaitanja Mahāprabhu, izdevēja piezīme). Tad, kad Šrīpāda Īšvara Purī pameta manifestēto pasauli, viņš nodeva pēdējo rīkojumu savam mīļotajam skolniekam Govindam Dāsam doties uz Nīlacala (Džagannātha Puri, izdevēja piezīme) un sākt kalpot Šrīmanam Mahāprabhu. Šrīmans Mahāprabhū arī bija Šrīpada Īšvara Purī skolnieks, tādēļ Kungs iesākumā vilcinājās un nepieņēma no Govinda Dāsa kalpošanu savām pēdām, tā kā garīgajā izpratnē Govinda Dāsa bija Viņa brālis Dievā. Tomēr visbeidzot Viņš pieņēma Šrī Guru pavēli tikai, lai parādītu ierobežotajām (ķermenī, tulkotāja piezīme) dvēselēm, ka ‘Šrī Gurudevas pavēles ir spēcīgākas par visu’. Citiem vārdiem sakot, lai arī Govinda Dāsa garīgā izpratnē bija Viņa brālis Dievā, Viņš vienalga dāvāja viņam iespēju kalpot savām Lotuspēdām. Tā, kalpojot savam Guru, Govinda Dāsa saņēma  iespēju kalpot Paša Govindas pēdām (Šrī Čaitanja Mahāprabhu formā).»


12. Jautājums: «Nav iespējama virzība sādhanā bez Šrī Guru žēlsirdības. Kāda ir šī žēlsirdība? Kā tā ir sajūtama? Lūdzu mazliet paskaidrojiet mums.»

Atbilde: «Redziet, diženas dvēseles vēstī ‘guroḥ kṛpā hi kevalam’, nekas nav sasniedzams bez patiesas Guru žēlastības.» Garīgo ceļu iedami, mēs esam akli. Līdz Šrī Gurudeva nebūs tik laipns un nevedīs mūs aiz rociņas, kurš gan cits ņems mūs līdzi, Bābā? Mūsu bahimurkhī citta-vṛtti (ārējā apziņa, kas novērsusies no Dieva) ir māyika (ilūzija), un ierobežota dvēsele nespēj notraust māyā. Atdodies Šrī Guru pavēlēm, esi pilnībā viņam atdevies kalps - tas ir tavs pienākums! Viņš satrieks pīšļos māyā. Tā visa ir viņa žēlsirdība! Ja viņš nedāvā savu žēlsirdību, māyā - mūsu ārējā apziņa - nevar būt patriekta. Un tagad, kā mums saprast šo Guru kṛpā, kura tiek aprakstīta? Daudzi skolnieki dodas pie Guru un saka: «Prabhu! Esi žēlīgs, viss ir sasniedzams, ja tu esi žēlsirdīgs!» Vai jūs domājat, ka šī žēlsirdība ir kaut kas atrauts - kas tāds, ka Guru vienkārši paņems mācekli un nesīs uz rokām vai kā tamlīdzīgi? Tā nav žēlsirdība! Vai zināt, ko sauc par žēlsirdību? Tad, kad Šrī Gurudeva savā sirdī ir patīkams un svētlaimīgs pret savu pakļauto un atdevušos mācekli - šī sajūta ir viņa žēlsirdība! Žēlsirdība nav nekas cits kā tikai šis. Vienmēr, kad Guru un skolnieka sirdīs notiek šī saldā un mīlošā apmaiņa, un kad viņu starpā ir šī patiesā abpusējā pieķeršanās, tikai tad šī tā sauktā kṛpā var tikt piedzīvota. Citādi, ja nepastāv jūtas un vienīgi lūpas izrunā: «Es dāvāju tev savu žēlsirdību», žēlsirdība netiek dāvāta. Mīlestības jūtām Guru un skolnieka starpā jābūt vienādi stiprām. Ja skolnieks nespēj pacelties Sava Šrī Gurudeva mīlestības un jūtu līmenī, tad viņš nekad nevarēs pieredzēt Guru žēlsirdību, un viņš nekad nespēs sasniegt tās saldmi. Citā vārdā šīs Guru-kṛpā iegūšanu sauc par Kunga žēlsirdību. Tādēļ es saku, vispirms ar patiesas paklausības palīdzību jums jācenšas sajust tādas pašas ekstāzes jūtas un mīlestību, kā Šrī Gurudeva jūt, un tad viņa žēlsirdības pieredze atnāks pati par sevi. Kṛpā pieredze var tikt iegūta caur svētlaimīgu jūtu apmaiņu Guru un skolnieka starpā un nekā citādāk. Skolnieks, kurš neattīsta sevī svētlaimīgas, saldas un mīlošas attiecības ar savu Guru, sirsnīgas mīlestības pilnas, kuras prieks atcerēties...citiem vārdiem sakot, tas, kurš šobrīd nespēj pacelties vienādā jūtu un mīlestības līmenī ar Šrī Guru, arī nav piemērots šobrīd sasniegt Bhagavānu.»


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru