06.03.14

Guru Tatva. Guru - skolnieka attiecības. Turpinājums.

6. Jautājums: «Sekojot savam Guru kādu laiku un satuvinoties ar viņu, daži mācekļi sāk justies tā it kā guru būtu viens no viņiem. Vai tas ir labi?»

Atbilde: «Ja apziņa, ka Guru ir Dievs, paliek neskarta, tad Guru uztveršana par tuvu radinieku var pat palīdzēt nodoties vēl vairāk, un šāda attieksme ir slavējama. Taču, ja jūs uztverat Guru kā parastu radinieku, tā vietā, lai redzētu, ka Viņš un Dievs ir viens un tas pats, tad tā ir visa ļaunuma sakne. Nav iespējams lielāks cēlonis sādhakas novēršanās no sādhanas ceļa par šo. Tas izputina visas pacilātās, mīlestības pilnās sādhanas karaļvalsts ekstāzes. Lai cik augstu sādhaka nenonāktu, Guru vienalga paliek guru (augstāks) un māceklis paliek laghu (zemāks). Gadījumā, ja Guru netiek uzskatīts par identisku ar Dievu, tad patiesi nevainojamā Guru-skolnieka attiecību saldme ir zudusi. Redziet, tikmēr, kamēr skolniekā ir stabila un nelaužama apziņa, ka Guru un Dievs ir viens, skolnieks var Guru pasniegt piena glāzi, ar trīsošu sirdi turēdams to, nokritis ceļos ar asarām acīs, sēdēdams pie Guru kājām nenolaižot ne acu no viņa. Kad Prabhu pieņem pienu, tad viņš jūtas, ka piena pasniegšana ir bijusi veiksmīga un uzskata sevi par svētītu un piepildītu. Taču, ja skolnieks tā kļūdās, ka zaudē savu Guru apziņu, dzīvojot ar to kopā pārāk ilgi un tādējādi ļaujot sevī parādīties citai uztverei, tad viņš sāks uzskatīt Guru par vienkārši parastu radinieku domājot: «Kādēļ viņam tiek piena glāze un mums, nē? Šķiet, ka mēs te neko daudz nenozīmējam!» Nenobriedušā zināšanu pakāpē un pārāk lielas tuvības izlutināts nepateicīgs skolnieks tā var sākt uzskatīt Śrī Guru par parastu radinieku. Ja skolniekā ir parādījusies šāda Guru uztvere, visa viņa no Guru iegūtā sādhana bhajana tiek neapzinoties satriekta pīšļos. Sevišķa padevība un pateicība, izjusta pret Guru, ir reliģijas pamats. Darbojoties neatkarīgi no Guru, uztverot Guru kā parastu radinieku un esot nepateicīgam, tiek ierosinātas visas iespējamās sādhaka anarthas. Ielasmeita Cintāmaṇi parādīja Bilvamaṅgalam ceļu, Somagiri iniciēja viņu, tomēr jūs redzat, ka Bilvamaṅgala pirms ‘Karṇāmṛta’ sacerēšanas, visupirms slavē Cintāmaṇi. Tādai jābūt jūsu Guru uztverei.»

7.  Jautājums: «Ir tādi sekotāji, kas vienu dienu dodas uz vienu sat saṅga (atrašanās svēto kompānijā), nākamajā dienā uz citu un uz vēl kādu citu aiznākamajā dienā, kā tiem labāk tīk. Vai ir labi sādhakai būt tik nepastāvīgam?»

Atbilde: «Pirmām kārtām, sādhakai jāizbeidz šī mētāšanās. Paklausīgam māceklim jāmācās zinātne par Visaugstāko Dievu no Śrī Gurudevas un pēc tam jāpaliek stingri fokusētam uz savu mīļāko dievību. Citādi, ja viņš katru dienu mainīs savu nodošanos, viņš neko nesasniegs.
Redziet, ja kāds man saka: «Nāc līdzi, Kungs ir ieradies kādā vietā, iesim apskatīt to!», tad es turp bez sava Guru nedošos pat tad, ja tā ir taisnība. Galu galā, viņš mīt šeit - manā sirdī. Ja es būtu sasniedzis līmeni, lai dotos skatīt Viņu, tad Viņš Pats mani vilktu pie Sevis. Un vēl kāda lieta - vai mēs spējam tagad pieredzēt Dievu? Kādu sādhanā un meditāciju mēs esam veikuši, lai piedzīvotu Dievu? Mēs pat nespējam piedzīvot un novērtēt sādhaka bhakta varenību un saldmi vai mahāpuruṣa, kur nu vēl Pašu Dievu! Tādiem nekvalificētiem cilvēkiem, kā mēs, jau pietiek ar iespēju kalpot taustāmai Śrī Gurudevas dievišķībai, izpildīt viņa norādes, apspriest ar viņu Dievu un uzzināt pienācīgus filozofiskus secinājumus no viņa. Viņš galu galā ir Pats Kungs. Un ņemiet vērā vēl kādu lietu - Kungs ir vērtīgs dārgakmens un Śrī Gurudeva ir juvelieris, kuram pieder šis dārgakmens. Ja Guru nenorāda uz Viņu, tad kā mēs spēsim atpazīt šo visdārgāko no dārgumiem? Tas ir mūsu pienākums sekot viņam visos aspektos, un tad viņš uzskatīs mūs par spējīgiem starp nekvalificētajiem un norādīs ceļu, pa kuru mums jāiet. Un tad tas ir mūsu pienākums iet tieši tajā virzienā, kurā viņš vēlas mūs sūtīt, un ar viņa žēlsirdību mēs būsim spējīgi kaut ko saprast par Dievu. Ja tomēr mēs rīkojamies pretēji un mētājamies apkārt, dodoties pie šī sannāsī šodien, pie tā sādhū rīt un pie šā Fakīra vēl citu dienu, tad mūsu prāts svaidīsies, kļūstot par nopietnu traucēkli mūsu garīgajā virzībā. Atrodoties sādhanas ceļā, ir īpaši svarīgi vērst visu uzmanību uz savu iemīļoto dievību, un fiksācijas uz Guru kulminācija ir koncentrēšanās Kungā. Sādhaka bhakta māceklim ir rūpīgi jātur visu savu sirdi un prātu nofiksētus uz viņa iemīļoto dievību, Śrī Gurudevu. Nekas nedarbosies, ja mēs turpināsim plivināties apkārt ar izsvaidītiem prātiem, iedami vienu dienu šur un citu dienu tur. Tas laimīgais sādhaka, kurš jebkuros apstākļos uzticīgi vērš visu uzmanību uz savu Guru, ir sasniedzis visu un viņam nav vairs atlicis nekas, ko lūgt - viņš ir cienīgs Dieva žēlastības trauks. »

Šrī Gurudeva ki Jai!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru