13.12.14

Viltīgais Guru


Šis ir otrais ieraksts no piecu rakstu sērijas, kuru aizsāka ievadraksts "Vienreizējā Žēlsirdība satikt Šrī Svami Višvanandu - dzīvojoša Guru aspekti". Tas ir balstīts uz stāstu, kuru 29.novembrī Šrī Pītha Nīlajā notikušajā Šrī Svami Višvanandas Daršanā pastāstīja Šrī Pītha Nīlajas rezidents Nikhilananda.

Stāsts 
“Es atceros dienu, kad Viņš paziņoja par Karthikas mēnesi. Viņš teica: ‘Ziniet, viena Tulsi lapiņa, ja tā tiek pasniegta Karthikas mēnesī, rada šitik daudz svētības!'. Es nespēju apturēt sevi. Es vienkārši devos uz savu istabu, paņēmu sauju tulsi lapiņu un noliku tās uz altāra, gaidīdams svētības. Joporjām tās gaidu... tās pilnīgi notiekti jau ir atnākušas, tikai ne līdz manai apziņai, lai es redzētu, ka tās ir atnākušas. Un ziniet – Svami nekad neatstāj mūsu lūgumus neizpildītus. Viņš vienkārši tos neizpilda tā, kā mēs esam gaidījuši to. Tāpat dažreiz Viņš tos izpilda, bet mēs pat neapzināmies, ka Viņš tos ir izpildījis. Es jums pastāstīšu kādu smieklīgu stāstu. 

Narasimhas Čaturthi Felthamas Templī

Reiz Londonā Felthamas Templī notika Narasimhas Čaturthi. Es atceros, ka naktī Svamidži arī tur bija, tāpat tur bija daudz cilvēku, un es lūkojos uz Narasimhas murti, kuru es no visas sirds ļoti, ļoti mīlu. Es skatījos uz VIņu un teicu: ‘Es patiesi, ļoti vēlos kaut es varētu būt viens ar Tevi, kaut mēs saplūstu vienā. Un kaut es spētu Tev atdot sevi un Tu pastāvētu par mani kā par savu skolnieku.' Tajā mirklī es biju ļoti saviļņots, jo Čaturthi izskaņā parasti sajūties ļoti, ļoti garīgs, tādēļ tu izsaki šos milzīgos solījumus un lūgumus Dievam. 

Lakšmī Narasimha murti Felthamas Templī Londonā
Taču, protams, pēc tam Svami pasauc tevi vakariņās un sāk līdzsvarot visu, atgriežot tevi tapakaļ uz zemes, runādams par visu, kas notiek pasaulē. Tā es aizmirsu šo lūgumu, ko izteicu. Es aizmirsu par šo savu lūgšanu, ko izteicu. Mēs bijām ļoti pārguruši, jo, kā jau zināt, viss vienmēr beidzas super vēlu. Es uzkāpu augšstāvā un tūliņ pat aizmigu. Nakamajā rītā es jutu, ka uz manas sejas notiek kas savāds, bet es vēl gulēju - viss kārtībā. Tad es pamodos, jo sajutu smagumu uz savām krūtīm. Es pamodos, paskatījos augšup un redzēju Svami stāvam uz manām krūtīm ar melnu pildspalvu rokās, un nebēdnīgu smaidu rotājam Viņa seju. Es prātoju: ‘Ko? Es neesmu vēl kārtīgi pamodies. Šis ir pārāk mulsinoši šobrīd.’ Visi istabā klātesošie smējās it kā notiktu kas ļoti smieklīgs. Tā nu es piecēlos - mani mati bija izpūruši uz visām pusēm un izskatījās mazliet mežonīgi - un ieskatījos spogulī. Visi smējās vēderus turēdami - Viņš bija uzzīmējis man ūsas uz sejas. Tā, ka es pavisam mazliet izskatījos līdzīgs lauvam. Es nodomāju: ‘Ahhh, tu esi tik viltīgs!’ Viņš piepildīja manu vēlēšanos, tikai ne tā, kā es biju gaidījis. Es biju iedomājies, ka būs kāda brīnišķīgi skaista parādīšanās, spilgta gaisma, Narasimha atnāks un mēs saplūdīsim vienā; tad Svami ierdīsies un dos mums savu svētību - nu tādā garā. Mums visiem ir brīnumskaistas fantāzijas. Tā vietā es pamodos galīgi samiegojies, ar matiem uz visām pusēm, ar ūsām uz savas sejas un Svami stāvošu uz manīm ar milzīgu smaidu un sejas izteiksmi: ‘Nu tu esi manos nagos!’

Šrī Svami Višvananda ar nebēdnīgu skatienu (pa kreisi) un Nikhilananda (pa labi)
Lūk, kādas lietas. Tu nekad nezini, kad ir īstais laiks, lai viss notiktu, kā arī to, kā tas notiks. Mūsu uzdevums ir vienkārši izbaudīt braucienu. Un man jāteic, ka kopš tās reizes pieņēmumi un gaidas par to, kā tieši tiks piepildītas manas lūgšanas, ir kļuvušas krietni pieticīgākas. Un es domāju, ka tas ir veselīgi. Es uzskatu, ka tas ir ļoti labi, jo mirklī, kad tas notika, manā apziņā sāka vairāk ataust tās lūgšanas, uz kurām Viņš man atbildēja. Tādēļ, ka tā vietā, lai lūkotos pēc spilgtas, baltas gaismas, milzīgām vīzijām un parādīšanās ainām, es sāku ievērot mazās lietas, ko Viņš man dara, un varu teikt: “Ak, tas ir tieši tas, ko es lūdzu! Tas tikai neatnāca tā, kā es to biju savā prātā iedomājies.” Daudz dažādu lietu manā dzīvē. Un es esmu pārliecināts, ka jums visiem ir tāpat. Cik daudz reižu Viņš jums kaut ko ir izdarījis, bet jūs tam neesat piešķīruši pienācīgu vērtību, tādēļ, ka tas nenotiek tā, kā bijāt vēlējušies, lai tas notiek. Tomēr tas nenozīmē, ka Viņš neatbildēja uz jūsu lūgšanām. Tas nenozīmē, ka Viņš neatnāca tad, kad jūs lūdzāt Viņu atnākt. Viņš nekad nepieviļ. Viņš vienmēr atnāk. Nekad, ne reizi Viņš nepieviļ.” - Nikhils, ŠPN, Vācija

Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru