09.12.14

Foršākais Guru


Šis ir pirmais ieraksts no piecu rakstu sērijas, kuru aizsāka ievadraksts "Vienreizējā Žēlsirdība satikt Šrī Svami Višvanandu - dzīvojoša Guru aspekti". Tas ir balstīts uz stāstu, kuru 29.novembrī Šrī Pītha Nīlajā notikušajā Šrī Svami Višvanandas Daršanā pastāstīja Deivids no Londonas. Svarīgākais Guru aspekts, kurš tiek atspoguļots šajā stāstā ir tas, kā Guru rada īpašus apstākļus, kas ved pie pirmās tikšanās ar Viņu. Šrī Svami Višvananda, sniedzot komentārus Guru Gītai, atklāja:



“Guru atrodas Apziņā, un šajā Apziņā Viņš spēj uztvert visu - ne tikai to, kas notiek Viņa sekotājos, bet arī  jebkur citur. Pat ja Viņš ir pieņēmis formu, Viņu šī forma neierobežo. Viņš spēj pieņemt jebkuru veidolu un manifestēt Sevi neskaitāmos veidos. Viņš nav ierobežots izpausties tikai vienā aspektā vai rīkoties vienā veidā. Tādēļ es vienmēr atkārtoju: ‘Man vienmēr ir sava lietu kārtība. Ja plāns A nedarbojas, vienmēr eksistē plāns B. Ja plāns B neiziet cauri, C tiks ieviests dzīvē. Ja C neizdodas īstenot, tiks radīts D. Ja D nedarbojas, īstenosim E, un tā tālāk.’ Tādējādi Guru neierobežo tas, kā cilvēki to uztver.” 
(tālāk pēc stāsta atrodama informācija par grāmatām, kas izdotas, kā arī tām, kas vēl tikai tiks izdotas)

Stāsts
“Esmu nolēmis pastāstīt jums stāstu par manu ceļu ar Gurudži, kas kalpo kā mācībstunda, kas atklāj manu stulbumu, lepnību un augstprātību. Tomēr par spīti tam, Guru Žēlsirdība ir vienīgi beznosacījumu Mīlestība. 1996.gadā man sapnī parādījās Sai Baba un teica man, lai atbraucu uz Indiju satikt viņu. Es nodomāju: ‘Labs ir! Kāpēc gan ne?’. Tā nu es devos uz viņa ašramu. Iestājoties rindā, lai reģistrētos un saņemtu naktsmājas, es sāku tērzēt ar diviem puišiem no Lielbritānijas, kas arī stāvēja rindā. Viss beidzās ar to, ka mēs kopā noīrējām naktsmājas ašramā. Mēs cieši sadraudzējāmies, un viens no viņiem  sāka stāstīt par kādu jaunu garīgo skolotāju, kas atradās Londonā un kuru sauca Višams (Visham). Viņš stāstīja par šo skolotāju tik daudz brīnišķīgu un jauku lietu, arī par to, kā viņš spēja manifestēt lietas un radīt brīnumus. Savukārt es to klausījos pa ausu galam, stilā: ‘Jā, jā, labi, labi...’. Es vienkārši neizjutu nekādu interesi. Traki, vai ziniet, tādēļ, ka es vienmēr biju vēlējies, lai man būtu Guru. Jau jaunībā. Tādēļ mana reakcija uz šo iespēju bija pilnīgi traka. Tagad aizceļosim uz 2002. vai 2003.gadu,  kad es visbeidzot devos uz Daršanu ar Šrī Svami Višvanandu (Gurudži) un sapratu, ka tas bija tas cilvēks, kuru es būtu varējis satikt pirms visiem šiem daudzajiem gadiem, ja vien nebūtu bijis tik stulbs, lepns un augstprātīgs, sakot: ‘Nu un kas? Tas taču ir tikai vēl viens skolotājs.’ Tādēļ šī ir patiesa mācība, kā šādas lietas mūs bremzē uz mūsu garīgā ceļa, un ka par spīti visām mūsu kļūdām... vienalga Gurudži mīl mūs tik ļoti un vienkārši rada citas iespējas, lai neskatoties uz visiem tiem apstākļiem un šķēršļiem mūsu ceļā, viņš varētu atvest mūs pie viņa un viņa mīlestības. Atskatoties uz to atpakaļ - viņam bija jāpieliek tik daudz pūļu, lai es tiktu uzaicināts uz cita skolotāja ašramu, un satiktu divus man nepazīstamus cilvēkus, ar kuriem es dzīvoju vienā istabā - un viss tas tika darīts, lai dotu man iespēju būt ar viņu šajā dzīvē. Un kad es astkatos atpakaļ uz šo, man tā šķiet visvienreizējākā Žēlsirdība, kādu vien iespējams iedomāties! Un pat tad - tā pacietība, kad viņš iesēj sēklu, bet tā vietā viņa stulbais sekotājs nodomā: ‘Ai, ko niekus...’. Kad es satiku viņu, es nodomāju: ‘Vienreizēji!’. Un es pat nespēju uzreiz sasiet kopā faktus, ka tas ir viņš - tas pats Višams. Un tad: “Ak, mans Dievs! Visus šos gadus es būtu varējis būt ar viņu, ja vien es būtu bijis brīvs no aizspriedumiem, ja vien es nebūtu vērtējis un bijis augstprātīgs, un pilns lepnības". Tā bija pieredze, kas darīja mani pazemīgu. Un tad, esot ar Gurudži – pirmā intervija, kura man bija ar viņu - tas bija viss, ko vien es varēju vēlēties no Guru, un tas viss tik īsā laika sprīdī! Tas bija visbrīnišķīgākais notikums manā dzīvē. Un kopš tā brīža ar Gurudži Žēlsirdību ir bijuši daudzi citi. Un vēl aizvien es esmu pilns augstprātības, lepnības un stulbuma, bet, paldies Dievam, kopš tā laika esmu mazliet izmainījies! Vismaz man ir pieticis prāta pavadīt ar viņu vairāk laika.
 
Deivids ar Gurudži kāda no sekotāja mājām pēc atgriešanās no rokkoncerta tās dienas vakarā. Deivids stāsta: "Gurudži bija ļoti sajūsmināts, ka es biju savilcis kopā šo rokkoncerta cienīgo ietērpu ar visām savām malām." (Londona, 2013.gada 20. marts) 
 Es vienkārši gribēju pateikt: ‘Viņš ir visforšākais Guru, kāds vien iedomājams’. Daudzās lietās! Bet viena no tām ir viņa pieejamība mums. Viņš ir tik... labi, protams, ka viņš mūs testē un spiež mūs pārkāpt savas robežas, visu laiku pārbauda, lai redzētu kā mēs reaģējam uz lietām. Taču, salīdzinot ar iepriekšējo laiku Guru, viņš ir tik... viņš mums visu padara tik vieglu, ja vien mēs to zinātu... bet mēs patiesībā nezinām. Un šīs pēdējās nedēļas viņš mums ir izrādījis savu Mīlestību tvītojot. Tas ir tik... cik gan daudz Guru darītu ko tādu?
 
Šrī Svami Višvananda - slapjš un apmētāts ar krāsām Holī svētku laikā Vrindāvanā, Indijā, 2014.gadā
Ir vēl kāds stāsts, kuru tikko atcerējos. Štēfenshofā notika hinduisma svētku Holī svinības. To laikā cilvēki viens otru apmētā ar krāsām. Bija dzimis plāns no galvas līdz kājām apmētāt Gurudži ar krāsām. Viss bija pamatīgi izplānots. Es biju pietiekami izmanīgs, lai nodrošinātu sev iespēju novērot to, tajā pat laikā netiekot nosmērēts no galvas līdz kājām ar krāsām (man kājās bija dārgas, baltas bikses). Gurudži atradās centrā, visi ielenca viņu un pēkšņi sāka bombardēt ar krāsām. Viņš bija tik... tas ir neaptverami, ka Guru atļauj saviem skolniekiem un sekotājiem ko tādu! Viņš bija izmircis un nosalis, viss vienās krāsās kā tāda varavīksne, viņš stāvēja un trīcēja no aukstuma. Tad pēkšņi viņš iegāja garšā un vienkārši sāka dejot un dziedāt. Man tā bija tāda mācībstunda! Viņš piedāvāja, viņš atļāva ar sevi to izdarīt, pat ja šī pieredze nebija pārlieku patīkama. Un tad viņš mums paradīja pat vēl ko vairāk - rādot, ka pat tad, ja piedzīvojam ko ne tik patīkamu, mēs varam pacelties tam pāri un pacelt  šo pieredzi pavisam citā līmenī.” - Deivids  Londonā
 
Šrī Svami Višvanandas Šrī Guru Gīta - komentāri par diženāko Guru-Skolnieka attiecību noslēpumu nāks klajā Ziemassvētku svinībās Šrī Pītha Nīlajā (būs nopērkama Bhakti Margas veikalā)
Grāmatā "Sirds uzziedēšana", kas nopērkama Bhakti Margas veikalā, radinieki, draugi, sekotāji un skolnieki no dažādām valstīm un dažādām kultūrām dalās savā personīgajā pieredzē ar Šrī Svami Višvanandu. Oriģinālversija angļu valodā (pa labi) ir tulkota vācu valodā (pa kreisi), poļu  un protugāļu valodās
 
 Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru