19.07.14

Vasudhaiva Kutumbakam - Visa Pasaule kā Viena Ģimene

Visa pasaule ir viena ģimene, tādēļ, ka mēs visi nākam no viena avota - tas ir Nārājana. Un ikviens ir Nārājana.


Tādēļ ir teikts: "Kalpošana cilvēcei ir kalpošana Kungam." "Katrs, kurš kalpo tiem, kuriem tas nepieciešams, kalpo Man." Tas ir rakstīts Vēdās, tas ir rakstīts Bībelē, tas ir rakstīts Korānā - visur. Tā pati mācība pastāv it visā, uzsverot, ka Dievs mājo Sevis radītajā. Jāizvēlas nebūt aklam,  jāizvēlas redzēt. Lai redzētu, vispirms ir jāatver prāts. Tādēļ pirmīt es teicu: "Kas ir svarīgākais, lai atbrīvotu sevi? Tas ir tīrs prāts. Ja prāts ir tīrs, ja prāts ir vērsts uz Kungu, it viss kļūst tik viegls un vienkāršs. Nepastāv nekādu sarežģījumu, līdz kamēr jūs paši nesarežģījat. Kad jūs meklējat nepatikšanas, tās manifestējas. Taču, kad lūkojaties pēc Kunga, Kungs atklāj Sevi."


Tādēļ Guru Pēdas ir kā atgādinājums - ārpasaule ir šeit, taču tad, kad ielūkojies sevī, ieraugi šo nospiedumu. Tas ir Mīlestības nospiedumus, kuru mēs visi nesam sevī. Kā es Mīlu jūs, un kā jūs mīlat mani. Es neteiktu, ka es Mīlu jūs tāpat, kā jūs mani. Es teiktu, ka es Mīlu jūs daudz, daudz vairāk! Un es vēlos, lai arī jūs tā spētu mīlēt. Tāda ir mana vēlēšanās.

Šrī Svami Višvananda


Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru