24.07.14

Intervija ar Šrī Svami Višvanandu


Martā, Itālijas tūres laikā Šrī Svami Višvananda sniedza interviju.

Intervētājs - Amrir Ananda Giri J. - interviju uzsāka, jautājot, kā Guru Lūgšanā (skatīt tālāk) pieminētie četri Guru darbojas caur Svamidži.

Gurur Brahmaa Gurur Vishnuh
Gurur Devo Maheshvarah
Guru Sakshat Param Brahma
Tasmai Shree Guruve Namaha

ŠSV: Patiesībā jums jāsaprot šī mantra; nav četru atsevišķu Guru, tie visi ir Viens. Pastāv viens vienīgs Guru - Guru ir Brahma, Guru ir Višnu, Guru ir Šiva un Guru ir Parabrahma. Hinduismā mēs, protams, pielūdzam Dievu. Mēs Dievu uzlūkojam ar ļoti lielu godbijību - Dievs ir Visaugstākais. Bet Dieva Apziņa valda visur, it visā. Nav tādas vietas/lietas, kurā nebūtu Dieva. Tomēr Krišna Gītā ir teicis: "Es nākšu Skolotāja formā, Guru veidolā." Guru reprezentē Radītāju, Aizstāvi un Iznīcinātāju. Un Guru ir Parabrahma, jo Hinduismā nav iespējams sasniegt Dieva Žēlsirdību bez Skolotāja Žēlsirdības. Un ne tikai Hinduismā - visās tradīcijās. Tādēļ, ka mēs nevaram pietuvoties Dievam nesaņēmuši Žēlsirdību, savukārt Skolotājs nes Sevī šo Žēlsirdību. Tādēļ, kad sākam vērsties uz Skolotāju, kad mums izveidojas saikne ar Skolotāju, Skolotājs izlej par skolnieku, pār sekotāju šo Žēlsirdību. Un tad, kad šī Žēlsirdība tiek saņemta, mēs spējam uztvert Dievišķo. Tad aptveram, ka nav atšķirības starp Skolotāju un Dievišķo. Nav atšķirības starp Dievu un Viņa Skolnieku - Guru, kurš ir ieguvis Mācekļa Zinības jeb Dieva Apziņu. Tie kļuvuši par Vienu. Viens gan ir skaidrs - Guru vienmēr apzinās, kur atrodas Guru un kur Dievs. Tādēļ es aizvakar teicu, ka Kabīra (Kabir) dzīvē bija laiks, kad viņš piedzīvoja vīziju: vienā pusē stāvēja viņa Guru un otrā Krišna. Viņam bija dilemma: "Kuram lai paklanos pirmajam - Guru vai Govindam?" Viņš visupirms paklanījās Guru priekšā. Kādēļ? Tādēļ, ka bez Skolotāja Žēlsirdības viņš nekad neatrastu Krišnu. Tā notiek visu diženo dzīvēs. Šrī Ādi Šankarāčarja (Sri Adi Shankaracharya) pats atzina: "Esmu bijis izcili skolots. Es pārzināju visas Vēdas, Upanišādas, Purānas, tomēr bez sava Skolotāja Žēlsirdības, bez Guru svētības nekas nav iespējams." Lūk, par ko ir šī vārsma. Tā teic, ka Guru ir Radītājs. Guru ir Tas, kas rada konkrētu Maiju, konkrētas situācijas, virzienu sekotāja vai skolnieka dzīvē.

Un Viņš ir Tas, kas visu uztur Višnu veidolā. Viņš ir Tas, kas sniedz zināšanas atbalstam, sniedz zināšanas, lai sekotājs var saprast, kur tas tiek vests. Un Guru ir Šiva, jo Viņš ir Tas, kas sagrauj nezināšanu.



Lūk, ko nozīmē vārds Guru. Vārds Guru nozīmē "tumsas kliedēšana". Šajā veidolā Viņš ir Šiva, kas sagrauj nezināšanu - tumsa ir nezināšana - un liek atspīdēt Patiesajam Es. Guru ir šie trīs Vienā un nākamā vārsma vēstī: "Guru Sakshat Parambrahma." "Guru Sakshat Parambrahma" nozīmē, ka Guru ir Visaugstākais. Šeit ar Guru tiek saprasts, nevis vairs fiziskais Guru, bet gan Viņš kļūst par Universālo Skolotāju - Pašu Dievu.


Lai noskatītos visu interviju, sekojiet šai saitei http://vimeo.com/9977571

Oriģinālierakstu lasiet šeit.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru