31.07.14

Bhagavadgīta ir par ego identitātes transformāciju Dievišķajā identitātē

"Bhagavadgītu nevar lasīt vienkārši kā noveli, jo tā ir skaisti uzrakstīta, to ir jauki lasīt un tā aizrauj. Nē! Tā ir par pašu dzīvi! Visa Gīta spēj transformēt mūsu ego identitāti Dievišķā identitātē. 


Lūk, šeit Krišna sniedza Gītu Ardžunam, tādēļ ka, viņiem ierodoties kaujas laukā, viņam uzmācās šaubas. Raugoties uz saviem bralēniem, tēvočiem, viņa paša miesīgo ģimeni, visiem tiem pretinieku rindās, viņš taujāja: "Tā ir daļa no manis, daļa no manas ģimenes, kā gan lai es cīnos pret to?" Viņā plosījās milzīga pretruna. 
Tagad paskatieties paši uz savu dzīvi. Dzīvē pienāk brīdis, kad jūs nonākat šādas dilemmas priekšā - nevis ārpusē, bet sevī iekšā. Tad, kad atrodaties uz garīgā ceļa, jums rodas šaubas: "Vai es tiešām esmu uz pareizā ceļa? Vai es visu daru pareizi?" Tādēļ, ka tam jūsu prāts vēlas, lai noticat. Līdz nepaceļaties pāri prātam, Patība neatklāj Sevi un dažreiz, lai paceltos pāri prātam, tiek mesti neskaitāmi izaicinājumi. Kurukšētra nenotiek ārpusē, tā notiek šeit [Svamidži norāda uz savu ķermeni]. Šis ķermenis ir Kurukšētra! Tajā notiks Mokša! Tajā jūs satiksiet Kungu! Tādēļ pats svarīgākais ir būt cilvēka ķermenī. Un, ja jūs neizmantojat šo fizisko ķermeni, lai sasniegtu Kungu, tad jūs atgriezīsieties šeit vēl un vēl; jo tā ir piedzimšanas par cilvēku jēga - sasniegt Dievišķo! Nepietiek, ja sakāt: "Jā, Dievs es Tevi mīlu." Nē, ar to nepietiek! Tādēļ, ka tad, kad mīlat Dievu, jums tas arī jāpauž. Tāpat kā tad, kad mīlat kādu, ko jūs darāt? Jūs izpaužat to, ne tā? Jūs vienmēr izpaužat to. Taču, pret Dievišķo, Dievišķais tāpat vēlas, lai jūs to izpaužat. Lai to darītu, jums Viņš jāiepazīst, ne ārprusē, bet sevī iekšā, šajā templī, kurā Viņš mājo. Gītas 10.nodaļā, Kungs Krišna Pats skaidro, ka vienīgā Realitāte ir Viņš, nepastāv citas realitātes. Ir tikai Viņš, kas ikvienā spēlē dažādas lomas. Jūsu nav, ir tikai Viņš! Tas ir tas, ko Tukarama vienmēr teica: "Kas esmu es?" Ir tikai Dievs. Kas jūs esat? Neskaitāmās dzīvēs jūs esat izdzīvojuši neskaitāmas identitātes, tūkstošiem, simtiem. Kuru no šīm visām identitātēm jūs nosauktu par sevi? Šo, kas jums ir tagad?


Pārējās deviņās nodaļās Krišna skaidro Ardžunam, ka viņam ir jāpilda savs kšātrija, kareivja, pienākums. Viņam bija jāpilda savs pienākums, tāpat kā visiem citiem. Lai kur Dievs tos noliktu, lai kādu pienākumu piesķirtu, lai kur tie atrastos, tie nonākuši tur kāda iemesla dēļ. Un tiem jāpilda šis pienākums. Līdzsvars tiek izjaukts, kad kāds sāk nepildīt savu pienākumu.
Šeit Ardžuna apstājās un teica: "Es nevēlos cīnīties!" Bet kšātrijam, kareivim ir jācīnās, tas nevar bēgt prom. Tā nu visās šajās nodaļās Krišna pārliecina Ardžunu un tieši saka: "Cīnies!" Un Ardžuna vaicāja: "Kā gan es varu cīnīties? Tie ir mani tuvinieki!" Tāpat prāts skatās uz visām savām īpašībām, no kurām mums jāatbrīvojas. Prāts saka: "Bet tas viss taču esmu es! Es nevēlos atbrīvoties no visām šīm īpašībām!" Jo prāts izbauda katru īpašību. Prāts līksmo pat no negatīvajām īpašībām. Taču vai mēs būsim brīvi no tām? Mēs nekad nebūsim brīvi! Mēs nekad nesasniegsim Kungu ar visām šīm negatīvajām īpašībām. Pat, ja tās ir daļa no jums, jā, jūs varat no tām atbrīvoties, jo tās ir daļa no jums. Jūs varat pacelties tām pāri. Pat prāts spēj pacelties pats sev pāri intelektā un no tā pacelties atpakaļ apziņā.


Tātad šeit Krišna teica Ardžunam: "Tev jācīnās!" Ko Ardžuna šeit simbolizē? Gītā ļoti bieži Krišna apraksta Ardžunu kā "miega uzvarētāju". Ko tas nozīmē "miega uzvarētājs"? "Miega uzvarētājs" nozīmē, ka viņš ir vieds, ka viņš pilnībā kontrolē pār savām maņām. Visas viņa maņas tiek kontrolētas, jo Ardžuna ir lielisks karotājs. Viņš ir cīnījies tik daudzās kaujās pirms Kurukšētras. Tomēr, lai sasniegtu Mokšu, ir vēl pēdējā kauja.
Pēc šīs runas Krišna teica Ardžunam: "Vērs savu prātu uz Mani! Nododies Man! Pielūdz Mani! Meties ceļos Manā priekšā! Šādi atdevis sevi Man, šādi savienojies ar Mani tu pavisam noteikti sasniegsi Mani!" Šeit ir pats dziļums, viss Visums ir Dieva manifestācija. Viss, ko redzat, ir Dieva manifestācija. Viss manifestētais un nemanifestētais ir Viņa Spozme, tomēr tas nav pilnībā Viņš. Tā ir daļa no Viņa. Tā ir Viņa manifestācija visā. Tādēļ, lai sasniegtu pilnību, lai sasniegtu Viņa Dievišķo Spozmi visā pilnībā, mums katram ir jāpaveic kaut kas. Pat, ja viss Visums ir Viņa manifestācija, Viņš aizvien ir brīvs no visa. Viņa radītais ir daļa no Viņa. Un Viņš sauc atpakaļ Viņa radīto atkal apvienoties ar Viņu."
Šrī Svami Višvananda 
Oriģinālierakstu lasiet šeit

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru